Hogg Robinson umacnia się w Polsce

Małgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 23-08-2006, 00:00

Polska firma organizująca wyjazdy służbowe została kupiona przez międzynarodową grupę. Będą inwestycje.

Firma stworzona w 1984 r. przez Katarzynę Hryniewicz, obecnego dyrektora zarządzającego, została tydzień temu przejęta przez Hogg Robinson Group.

— Wspólnie z Hogg Robinson należymy do grupy Business Travel International, jednego z trzech największych na świecie organizatorów podróży służbowych. Hogg Robinson, jeden ze współzałożycieli BTI, postanowił jednocześnie działać samodzielnie, a my zdecydowaliśmy się do niego dołączyć — mówi Katarzyna Hryniewicz.

Dwaj pozostali potentaci to Carlson Wagonlit i American Express. Nie wiadomo, za ile Hogg Robinson przejął BTI Polska, które zmieniło nazwę na HRG Polska. Cały proces ma się zakończyć w listopadzie.

— Z radością witam Katarzynę i jej pracowników w Hogg Robinson Group. Wypracowali oni swojej firmie świetną reputację. Pracowaliśmy z Katarzyną od 12 lat — mówi David Radcliffe, prezes Hogg Robinson Group.

Hogg Robinson kilka tygodni temu kupił już podobne spółki w Czechach i Słowacji. Grupa kupiła wszystkie lub większościowe udziały w firmach w 24 krajach. Jej partnerzy obecni są w kolejnych 65.

Zagraniczny inwestor to wielka szansa dla spółki.

— Będziemy mieć większe możliwości rozwoju w Polsce. Zyskamy dostęp do najnowszych technologii — cieszy się Katarzyna Hryniewicz.

Jej zdaniem, firma nie potrzebuje większej liczby biur, których dziś jest siedem (plus sieć biur obsługujących konkretnego klienta).

— W dobie internetu i biletu elektronicznego nie jest to konieczne — uważa szefowa HRG Polska, która będzie zarządzać spółką także w przyszłości.

Możliwe są natomiast inwestycje w systemy rezerwacji online oraz ewentualnie call center obsługujące wyjazdy służbowe.

W BTI Polska pracuje 60 osób. Spółka obsługuje około 600 firm. Członkiem BTI jest od 12 lat. Jej sprzedaż wynosi kilkanaście milionów euro.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu