Holenderski holding AM wybuduje w Koszalinie centrum handlowe

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 14-11-2005, 17:47

Notowany na giełdzie w Amsterdamie holenderski holding AM N.V. wybuduje w Koszalinie centrum handlowe. W poniedziałek Holendrzy kupili od miasta na aukcji 12 hektarów gruntu. Za ziemię zapłacili 33 mln 280 tys. zł.

Notowany na giełdzie w Amsterdamie holenderski holding AM N.V. wybuduje w Koszalinie centrum handlowe. W poniedziałek Holendrzy kupili od miasta na aukcji 12 hektarów gruntu. Za ziemię zapłacili 33 mln 280 tys. zł.

Konkurentami Holendrów, którzy przystąpili do aukcji jako AM Poland 2 Sp. z o.o., była polska spółka Foras Targówek Property II, która wybudowała w Warszawie centrum handlowe Targówek. Cena wywoławcza gruntu wynosiła 32 mln zł, postąpienie - 320 tys. zł.

Foras Targówek Property II zakończył licytację na kwocie 32 mln 960 tys. zł. Holendrzy przebili tę cenę o 320 tys. zł. Wadium umożliwiające przystąpienie do aukcji wynosiło 6,4 mln zł.

"Centrum handlowe w Koszalinie będzie naszą pierwszą inwestycją w Polsce" - powiedział PAP w poniedziałek Ronald G.E. Dasbach, menedżer AM na centralną  Europę. "Polska to bardzo obiecujący rynek, a leżący blisko Gdańska Koszalin, to bardzo dobra lokalizacja na tego typu inwestycję" - dodał.

Jak powiedział PAP wiceprezydent Koszalina Piotr Kroll, Holendrzy mają rok na rozpoczęcie budowy centrum, od momentu podpisania notarialnej umowy. W ciągu trzech lat powinni doprowadzić obiekt do stanu surowego zamkniętego. 33 mln zł za ziemię holenderka spółka musi wpłacić na konto miasta przed podpisaniem aktu notarialnego. "Miasto będzie miało wpływ na projekt architektoniczny centrum" - dodał Kroll.

Holding AM jest developerem i zarządcą centrów handlowych. Spółka jest notowana na giełdzie w Amsterdamie, która jest częścią paneuropejskiej giełdy Euronext, zrzeszającej rynki w Paryżu, Bruseli, Amsterdamie i Lizbonie.

W pierwszym półroczy 2005 roku przychody holdingu AM wyniosły 684 mln euro, a zysk netto 42 mln euro.

Holding AM, oprócz Polski, jest obecny na rynku holenderskim, francuskim, belgijskim, niemieckim, brytyjskim, irlandzkim, hiszpańskim, portugalskim, włoskim, czeskim, węgierskim i tureckim. W latach 2006 - 2009 spółka zamierza wybudować 37 centrów handlowych w całej Europie.

Ostatnim oddanym do użytku obiektem AM jest Centrum Chodov w Pradze (pierwszą część obiektu otwarto 9 listopada). Chodov liczy 55 tys. metrów kwadratowych powierzchni (13 tys. zajmuje hipermarket Hypernova, w pozostałej części znajdują się m.in. sklepy: C&A, H&M, Marks & Spencer oraz Zara.

Budowę obiektu rozpoczęto w maju 2004 r. Obiekt kosztował 138 mln euro. Chodov ma być rozbudowane o kolejną część handlową oraz część biurową i część mieszkalną o łącznej powierzchni 75 tys. m kw.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane