Hortex chce zwiększyć udział w rynku soków

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 27-10-2005, 16:03

Hortex Holding planuje w najbliższych latach dalszy wzrost sprzedaży i udziałów w rynku soków. Spółka zapowiada inwestycje w rozbudowę mocy produkcyjnych, a na reklamę i marketing będzie przeznaczać 8-10 proc. rocznych przychodów - poinformował PAP zarząd spółki.

Hortex Holding planuje w najbliższych latach dalszy wzrost sprzedaży i udziałów w rynku soków. Spółka zapowiada inwestycje w rozbudowę mocy produkcyjnych, a na reklamę i marketing będzie przeznaczać 8-10 proc. rocznych przychodów - poinformował PAP zarząd spółki.

Dzięki rozbudowie mocy producyjnych i podjęciu działań w celu umocnienia swojej marki Hortex planuje zwiększenie udziału w rynku soków z obecnych prawie 17 proc. do 20 proc. w ciągu roku, dwóch lat.

W rynku mrożonek spółka jest liderem z ponad 49-proc. udziałem. Tu Hortex chce rozwijać się przez promocję produktów mrożonych, mającą na celu rozszerzenia tego rynku. Spółka rozważa też rozpoczęcie eksportu soków.

"Skoncentrujemy się na umacnianiu marek, które już posiadamy, planujemy też rozszerzanie oferty. Są już konkretne pomysły na nowe linie produktowe w branży soków, bo widzimy zapotrzebowanie rynku na innowacje. W mrożonkach będziemy chcieli wprowadzać nowe mieszanki o nowych smakach" - powiedział prezes Horteksu Tomasz Kurpisz PAP.

W ostatnim czasie Hortex wprowadził dwie nowe linie produktowe w sokach - Hortex Party adresowaną do młodych konsumentów oraz skierowaną do dzieci Hortex Leon. Jednym z nowych produktów mrożonych Horteksu jest zupa grzybowa.

Spółka nie zamierza natomiast wprowadzać do swojej oferty rozbudowanych posiłków typu fast food, gotowych do spożycia po podgrzaniu.

Spółka zamierza w ciągu trzech następnych lat powiększać stopniowo swoje moce produkcyjne.

"Jesteśmy w momencie maksymalnego wykorzystania linii produkcyjnych jeśli chodzi o mrożonki i widzimy potrzebę zwiększenia tych mocy o 30-50 proc. W przeciągu trzech następnych lat chcemy na inwestycje w tej branży, budowę nowych linii produkcyjnych i chłodni przeznaczyć kilkadziesiąt milionów złotych. Modernizacja linii produkujących soki to drugie tyle" - powiedział Kurpisz.

Według prezesa Horteksu, udziały spółki w rynku powinny nadal rosnąć.

"Jeśli chodzi o branżę mrożonek - traktujemy ją inaczej niż soki. Nasza rola powinna się sprowadzać do wspierania spożycia tych produktów, przez kreowanie mody i zwiększanie zainteresowania mrożonkami. W tej branży chcemy także rozszerzać sprzedaż, ale nie przez zwiększanie udziałów w rynku, tylko rozwój tego rynku" - powiedział prezes Horteksu.

Dwie trzecie produkcji mrożonek Hortex kieruje na eksport, głównie do Rosji. W roku 2004/2005 sprzedaż mrożonek Horteksu za granicą wzrosła o prawie 43 proc. i wyniosła ponad 51 tys. ton. Łączna wartość eksportu osiągnęła w tym czasie prawie 147 mln zł, w tym wartość eksportu na rynek rosyjski przekroczyła 130 mln zł.

"Teraz staramy się opracować plan eksportu soków. Na razie jesteśmy na etapie przygotowywania strategii" - powiedział prezes Horteksu.

Zysk operacyjny Horteksu Holding w roku obrotowym, który zakończył się w maju 2005 roku, wyniósł 27 mln zł, zaś przychody ze sprzedaży wyniosły 528,6 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane