HP atakuje rynek audio-wideo

Marta Filipiak
opublikowano: 28-07-2004, 00:00

Na przełomie lat 2005 i 2006 HP zaprezentuje urządzenie łączące komputer ze sprzętem RTV. Do pełnej integracji sprzętu domowego droga jednak daleka.

Wielu ludzi marzy o uniwersalnym urządzeniu, które byłoby jednocześnie komputerem, faksem, telefonem, radiem, magnetowidem, telewizorem i pełniłoby wiele innych funkcji. Hewlett-Packard staje do wyścigu jego twórców. Zapowiada wprowadzenie linii produktów przeznaczonych do domu, które pozwolą integrować treści pochodzące z różnych urządzeń domowych oraz zarządzać nimi w sposób dostosowany do indywidualnych preferencji. Jest to domowe centrum mediowe (Media Center) będące połączeniem komputera, telewizora, sprzętu grającego, DVD oraz fotografii cyfrowej.

— W ujęciu urządzeń przeznaczonych na rynek konsumencki przedmiotem prac laboratoriów jest aktualnie uzyskanie płynnej współpracy między urządzeniami już istniejącymi oraz uproszczenie interfejsu użytkownika. Z badań przeprowadzonych przez HP wśród użytkowników domowych wynika, że większość dostępnych obecnie urządzeń jest nadal zbyt skomplikowana — mówi Carly Fiorina, prezes Hewlett-Packard Company.

Miesiące oczekiwania

Najbliższą innowacją HP skierowaną na rynek konsumencki będzie system cyfrowej rozrywki o nazwie Digital Entertainment, pozwalający klientom zarządzać rozmaitymi rodzajami treści, pochodzącymi z różnych źródeł. To rozwiązanie pojawi się na gwiazdkę 2005 r. Natomiast na jesieni tego roku HP zacznie wdrażać w USA systemy, które pozwolą na oglądanie filmów cyfrowych. Produkty te mają jednak mieć znacznie niższą cenę niż obecnie dostępne rozwiązania kina domowego. Trudno dziś powiedzieć, który najnowszy produkt HP zapisze nazwę firmy na kartach historii produktów konsumenckich. Szefowa HP nie chce na ten temat spekulować.

— W żaden sposób nie umiałabym wybrać tylko jednego rozwiązania — twierdzi Carly Fiorina.

W zgodzie z innymi

Szefowa HP podkreśla za to wagę postępującej standaryzacji zgodności operacyjnej.

— Żyjemy w świecie, gdzie każdy proces fizyczny staje się cyfrowy, mobilny, wirtualny i osobisty. Potrzeba do tego coraz więcej rozwiązań technologicznych, które muszą kontaktować się i współpracować ze sobą. O technologii nie można już myśleć w sposób liniowy. Mam tu na myśli podejście typu: ta aplikacja czy ta usługa jest przeznaczona dla tego urządzenia. W rzeczywistości wiele usług współpracuje z wieloma rozwiązaniami. Wobec takiego postępu technologicznego proces standaryzacji jest oczywisty — mówi Carly Fiorina.

Między innymi z tego powodu HP duże znaczenie przykłada do standardów.

— Nasze innowacje wychodzą ze standardów branżowych — ponieważ standardy zapewniają wspólny język. Dlatego tak wiele inwestujemy w oprogramowanie do zarządzania. W ciągu ubiegłych ośmiu miesięcy zakupiliśmy sześć firm, właśnie ze względu na oferowane przez nie rozwiązania ułatwiające zarządzanie. Nasze fundamentalne założenia to: zgodność operacyjna, innowacje oparte na standardach, łatwość zarządzania, a także prostota obsługi dla użytkownika — podkreśla prezes HP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Filipiak

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / HP atakuje rynek audio-wideo