HP gubi się w walce z Black Point

KA
27-10-2010, 00:00

Próby udowodnienia, kto robi lepsze kartridże, prowadzą niekiedy do dziwnych porównań.

Próby udowodnienia, kto robi lepsze kartridże, prowadzą niekiedy do dziwnych porównań.

Dwa lata temu wrocławska spółka Black Point, wytwarzająca tusze i tonery alternatywne wobec pojemników producentów drukarek, zagrała va banque i poddała swoje wyroby niezależnej ocenie, w której porównywano je z materiałami eksploatacyjnymi Hewlett-Packard (HP). Wynik? Wyroby Black Point okazały się bardziej wydajne od tych z logo wielkiego koncernu.

Teraz HP zleciło podobne testy. Wykazały, że "ponownie napełniane" wkłady Black Point są kilka razy bardziej awaryjne niż produkty HP. Zwycięstwo nad wrocławską spółką obwieścił David Joseph Ryan, wiceprezes koncernu na Europę, Afrykę i Bliski Wschód, odpowiedzialny za atramentowy sprzęt drukujący. Tyle, że HP porównywało swoje pojemniki z tzw. zestawami strzykawkowymi Black Point, czyli kompletami do samodzielnego przelewania tuszu przez użytkowników, umożliwiającymi kilkakrotne wykorzystanie głowicy atramentowej bez regeneracji zawartych w niej mechanizmów.

— Produkty alternatywne dla wyrobów producentów drukarek można podzielić na dwie grupy. W skład pierwszej, określanej mianem zamienników, wchodzą kartridże produkowane od podstaw przez firmy, które nie produkują drukarek, i pojemniki ponownie napełniane, które te firmy oczyszczają i przemysłowo ponownie napełniają tuszem. Druga grupa to zestawy do samodzielnego napełniania kartridży przez użytkowników drukarek, zwane też zestawami strzykawkowymi. Są one, choćby ze względu na sposób postępowania z atramentem, gorsze jakościowo od pojemników nowych i ponownie napełnianych w sposób przemysłowy i sprzedają się już niezwykle rzadko — wyjaśnia Sebastian Czajkowski z sieci sklepów Komputronik.

Zapytaliśmy zatem HP, dlaczego zlecił porównanie ze swoimi wyrobami właśnie zestawów strzykawkowych Black Point, skoro ta firma sprzedaje głównie pojemniki regenerowane i w niewielkiej liczbie zupełnie nowe. Na to pytanie nie uzyskaliśmy odpowiedzi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / HP gubi się w walce z Black Point