Huebner: Nowe kraje lepiej wykorzystują fundusze niż stare na początku

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 05-12-2005, 17:26

Argument o słabym wykorzystaniu funduszy w nowych krajach członkowskich jest nieprawdziwy - powiedziała w poniedziałek komisarz ds. regionalnych Danuta Huebner.

Argument o słabym wykorzystaniu funduszy w nowych krajach członkowskich jest nieprawdziwy - powiedziała w poniedziałek komisarz ds. regionalnych Danuta Huebner. Tym samym Huebner krytycznie odniosła się do zapowiedzi, że kierujący pracami UE Brytyjczycy zaproponują w poniedziałek w budżecie Unii na lata 2007-13 zmniejszenie środków dla nowych państw członkowskich w powodu ich rzekomych problemów z wykorzystaniem tych funduszy.

By przekonać nowe państwa do zaakceptowania mniejszego budżetu, Brytyjczycy, zgodnie z nieoficjalnymi zapowiedziami, mieliby zaproponować im ułatwienia w wykorzystaniu funduszy spójności.

Huebner przedstawiła statystyki Komisji Europejskiej świadczące o tym, iż stare kraje UE, w tym Wielka Brytania, miały gorsze doświadczenia z absorpcją funduszy.

"Statystki udowadniają, że nowe kraje lepiej wykorzystują fundusze spójności niż stare kraje w latach 2000-2001 (czyli na początku obecnie obowiązujących planów budżetowych 2000-2006, tzw. Agendy Berlińskiej)" - powiedziała w poniedziałek małej grupie dziennikarzy Danuta Huebner.

Zgodnie z najnowszymi danymi Komisji Europejskiej absorpcja środków dostępnych dla nowych państw UE z puli przyznanej na szczycie w Kopenhadze na lata 2004-2006 wyniosła do tej pory wraz z udzieloną im zaliczką średnio od 16 do 27 proc. W Polsce absorpcja ta wyniosła 16,3 proc. - sprecyzowała komisarz.

Wielka Brytania w takim samym okresie, czyli po dwóch latach obowiązywania Agendy Berlińskiej, wykorzystała łącznie z zaliczką zaledwie 7,6 proc. dostępnych dla niej funduszy regionalnych, czyli o wiele mniej.

"Argument o słabym wykorzystaniu funduszy strukturalnych jest nieprawdziwy" - podkreśliła komisarz.

Inga Czerny

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane