HydroPhi ma potwierdzenie krajowej dotacji na Hydroplant w autach ciężarowych

ISBnews
opublikowano: 31-10-2014, 09:12

HydroPhi Technologies Europe (HTE) - wyłączny dystrybutor i licencjobiorca technologii HydroPhi Technologies Group, Inc. (HPTG) w Europie - Europe otrzymało potwierdzenie dotacji ze źródeł krajowych na wdrożenie systemu Hydroplant w pojazdach ciężarowych, pod warunkiem uzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej, podała spółka. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pozytywnie rozpatrzył wniosek o dofinansowanie na rozwój systemów produkcji wodoru jako katalizatora spalania paliwa.

Tym samym spółka uzyskała dofinansowanie projektu pt. "Demonstracja innowacyjnej technologii wykorzystania wodoru do redukcji emisji zanieczyszczeń z silników pojazdów ciężarowych" w ramach Programu Unii Europejskiej, LIFE.

"Celem projektu jest rozwój innowacyjnych systemów produkcji wodoru poprzez elektrolizę wody, wykorzystywanego jako katalizator do poprawy efektywności zużycia paliwa i zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych z silników diesla pojazdów ciężarowych i autobusów na rynku polskim i europejskim" - czytamy w komunikacie.

HTE w lipcu 2014 r. złożyła wniosek o dofinansowanie projektu do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. HTE otrzymała potwierdzenie wsparcia w wysokości 148 890 euro, pod warunkiem uzyskania pozytywnej oceny wniosku w ramach programu LIFE.

"Program LIFE to jeden z najważniejszych instrumentów finansowych Unii Europejskiej poświęcony współfinansowaniu projektów z dziedziny ochrony środowiska i klimatu. Jego głównym celem jest promocja nowych rozwiązań dla poprawy efektywności zużycia energii oraz metod zmniejszających emisję gazów cieplarnianych w takich obszarach jak transport, przemysł, usługi, oświetlenie i ogrzewanie budynków" - podkreśla spółka.

Całkowity budżet projektu wynosi 1 027 858 euro, z czego wysokość wnioskowanej dotacji Unii Europejskiej z Programu LIFE wynosi 577 813 euro, co stanowi ok. 60% kosztów kwalifikowanych projektu. Łączny wnioskowany poziom wsparcia na realizację projektu HTE to ok. 75% wartości kosztów kwalifikowanych projektu i obejmuje dofinansowanie ze środków unijnych oraz krajowych.

"Cieszymy się, że możemy ogłosić wstępne zatwierdzenie wniosku aplikacyjnego o grant w Polsce, będącego przedmiotem ostatecznej oceny przez Unię Europejską z Programu LIFE. Uzyskanie dofinansowania, stanowi kamień milowy dla HydroPhi Technologies Europe w kierunku komercjalizacji technologii w Polsce i całej Europie. Wierzymy, że technologia Hydroplant stanowi bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla operatorów flotowych, ponieważ umożliwi obniżenie kosztów zużycia paliwa, przy jednoczesnym przestrzeganiu nowych rygorystycznych przepisów ochrony środowiska" - skomentował prezes HydroPhi Technologies Europe Wojciech Grzegorczyk, cytowany w komunikacie.

"Mamy nadzieję, że dofinansowanie z funduszy krajowych i Unii Europejskiej, pozwoli na przyśpieszenie wdrożenia naszego systemu w pojazdach europejskich, zwykle mniejszych niż w USA. Planujemy wprowadzenie naszego systemu najpierw w Polsce, a następnie w całej Europie, gdyż Hydroplant dobrze wpisuje się w perspektywę Unii Europejskiej w kierunku rozwoju innowacyjnych technologii redukcji emisji spalin" - dodał Roger M. Slotkin, prezes HydroPhi Technologies Group, Inc.

HTE jest wyłącznym dystrybutorem i licencjobiorcą technologii HydroPhi Technologies Group, Inc. (HPTG) w Europie.

HPTG jest spółką notowaną na rynku OTC w USA, działającą w branży "clean technologies", specjalizująca się w tworzeniu i rozwijaniu systemów produkcji paliwa wodorowego, wykorzystujących elektrolizę wody i umożliwiających zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane