Hyperion chce osiągnąć 20 proc. rentowność netto

(Marek Druś)
opublikowano: 04-12-2006, 20:18

Hyperion, który zadebiutował w sierpniu na warszawskiej GPW, zamierza osiągnąć docelowo około 20-proc. rentowności netto. Spółka podtrzymuje prognozy całoroczne i zapowiada większe przejęcia przed końcem 2006 roku - poinformował PAP Tomasz Gajdziński, prezes Hyperiona.

Hyperion, który zadebiutował w sierpniu na warszawskiej GPW, zamierza osiągnąć docelowo około 20-proc. rentowności netto. Spółka podtrzymuje prognozy całoroczne i zapowiada większe przejęcia przed końcem 2006 roku - poinformował PAP Tomasz Gajdziński, prezes Hyperiona.

"Po trzech kwartałach tego roku nasza rentowność na poziomie netto wynosi około 17 proc. Dążymy do osiągnięcia docelowo rentowności na poziomie około 20 proc., czyli podobnym do telewizji kablowych" - powiedział PAP Gajdziński.

"Czwarty kwartał przebiega zgodnie z planem, podtrzymujemy nasze prognozy finansowe na ten rok" - dodał.

Hyperion prognozuje w 2006 roku wzrost zysku netto do 3,5 mln zł i EBITDA do 6,5 mln zł.

Po trzech kwartałach 2006 roku grupa miała 2,3 mln zł zysku netto, 3,1 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach w wysokości 13,5 mln zł.

Hyperion chce dokonać przejęcia większego podmiotu przed końcem 2006 roku.

"Rozmawiamy z kilkoma większymi operatorami, myślę, że przed końcem roku możliwa jest jakaś większa akwizycja" - powiedział Gajdziński.

Hyperion może mieć na koniec 2006 roku 55.000-60.000 abonentów. Wcześniej spółka mówiła o 60.000 klientów.

"Raczej nie przekroczymy na koniec roku tej liczby 60.000 abonentów, będzie to pewnie nieco poniżej - raczej w przedziale 55.000-60.000" - powiedział Gajdziński.

"Oczywiście obecnie mamy mniej, ale tendencje są wzrostowe, rok się jeszcze nie skończył. Po trzech kwartałach tego roku mamy około 45.000 abonentów" - dodał.

Hyperion planuje też zwiększyć liczbę abonentów do 100.000 w ciągu dwóch lat. Przychody spółki wzrosną w tym czasie trzykrotnie.

Hyperion we wrześniu nabył udziały w trzech spółkach (Intelink, Metronet i DataNet), dzięki którym pozyskał kilka tysięcy nowych abonentów.

Spółka wydała dotychczas około 2,1 mln zł na przejęcia. Prezes Hyperiona zapowiada, że całość pozyskanych środków (35 mln zł brutto) zostanie wykorzystana do końca 2007 roku.

Grupa Hyperion jest niezależnym dostawcą internetu w technologii ethernet, świadczy usługi telekomunikacyjne za pomocą własnej, szerokopasmowej infrastruktury teleinformatycznej, wykorzystując rozwiązania techniczne z dziedziny przesyłu danych w sieciach szkieletowych. Swoje usługi kieruje przede wszystkim do klientów indywidualnych.

(PAP)

 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane