Hyundai chce zwiększyć swoją pozycję w Indiach

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 08-12-2021, 08:24

Koncern Hyundai Motor planuje umocnienie swojej pozycji na indyjskim rynku. Ma mu w tym pomóc poszerzenie oferty samochodów o napędzie elektrycznym,

fot. Bloomberg

Południowokoreański producent obecnie oferuje w Indiach zaledwie jeden model auta z zasilaniem akumulatorowym. Zamierza zwiększyć liczbę modeli do sześciu w ciągu kolejnych sześciu lat. Mają być wśród nich też SUV-y. Oprócz tego, Koreańczycy planują współpracę w segmencie stacji ładowania i przeznaczyć 530 mln USD na badania i rozwój nowej linii pojazdów.

Indie, drugi pod względem populacji kraj na świecie jest bardzo przyszłościowym rynkiem dla koncernów motoryzacyjnych z powodu relatywnie niskiego stopnia nasycenia samochodami. Jednak jego rozwój, szczególnie w segmencie pojazdów elektrycznych, w kierunku których podążą globalna transformacja jest mocno ograniczany niewielką i rzadką siecią stacji ładowania i wysokimi cenami pojazdów zasilanych akumulatorami. Dotychczas najwięksi światowi gracze branży motoryzacyjnej niezbyt chętnie inwestowali na tym rynku zdominowanym przez krajowych producentów i koncerny z Japonii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane