Hyundai ma już szybkiego hot hatcha

ŁO
aktualizacja: 14-07-2017, 15:46

Koreański koncern zaczyna odcinać kupony od swojego zaangażowania w rajdy samochodowe.

Hyundai wciska pedał gazu do oporu i wprowadza na rynek pierwszy samochód ze sportowej linii oznaczonej literką „N”.

Hyundai i30 N
Wyświetl galerię [1/5]

Hyundai i30 N

Fot. Hyundai

Hyundai i30 N to samochód z grupy tzw. „hot hatchów”, do której należą małe, kompaktowe samochody w sportowych wersjach. Głównymi rywalami nowego hyundaia są volkswagen golf GTI, ford focus ST, peugeot 308 GTi, seat leon cupra, czy honda civic type R.  

Co kryje się pod literką „N”? Koreańczycy zbudowali swoje globalnego centrum badawczo-rozwojowe w Namyang w Korei, ale centrum testowe posiadają także na słynnym Nürburgringu. Dział odpowiedzialny za wersje sygnowane literą „N” ma dostarczać samochody dla klientów ze sportową żyłką.  

Producent nie tylko zastosował kilka stylistycznych sztuczek, które sprawiają, że i30 N świetnie prezentuje się na torze i rajdowej trasie. Pod maską umieszczono dwulitrowy, turbodoładowany silnik T-GDI dostarczający 275 koni mechanicznych, które rozpędzają sportowego hatchbacka w nieco ponad sześć sekund „do setki”. W ofercie będzie również słabsza wersja z silnikiem o mocy 250 koni.  

Platformą promocji dla działu N są rajdy. Hyundai od kilku lat rywalizuje jako zespół fabryczny w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC). Podczas odbywającego się na przełomie czerwca i lipca Rajdu Polski załogi startujące autami koreańskiej marki zajęły pierwsze, drugie i czwarte miejsce. Hyundai wystawia w rajdach model i20 WRC.  

Sportowa wersja nie jest jedyną nowością w gamie modelu i30. Hyundai zaprezentował także wersję fastback z opadającym tyłem, którą producent określa jako pięciodrzwiowe coupe.  

Nie znamy jeszcze cennika i30 N i i30 fastback. Za standardową wersję hatchbacka trzeba zapłacić w Polsce co najmniej 62 tys. złotych, a za kombi 66 tys. złotych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Hyundai ma już szybkiego hot hatcha