Południowokoreański koncern Hyundai Motor, trzeci pod względem wielkości producent samochodów na świecie nie rezygnuje z elektryków i podtrzymuje swój cel sprzedażowy na poziomie 2 mln takich aut rocznie do końca obecnej dekady. Jednak wyraźne spowolnienie globalnego popytu na pojazdy elektryczne skłoniło firmę do poszerzenia oferty aut z napędem hybrydowym. Oferowana liczba modeli ma zostać podwojona do 14. Hyundai planuje przy tym wyjść z hybrydami poza samochody kompaktowe i średniej wielkości, dodając do oferty duże i luksusowe pojazdy.
Firma zadowolona jest z silnego popytu na hybrydy, a sprzedaż tych aut stanowiła około 12 proc. całkowitej sprzedaży pojazdów w drugim kwartale, w efekcie czego Hyundai odnotował rekordowy zysk.
W ciągu najbliższej dekady Hyundai planuje przeznaczyć 121 bilionów wonów na zwiększenie produkcji i postęp w takich obszarach, jak samochody napędzane wodorem, baterie do pojazdów elektrycznych i oprogramowanie na potrzeby przyszłej mobilności.
Akcjonariuszy spółki powinno też ucieszyć ogłoszenie programu skupu akcji własnych o wartości 4 bln wonów (3 mld USD). Firma zadeklarowała również wypłatę minimalnej rocznej dywidendy w wysokości 10 000 wonów za akcję — co jest kluczowym elementem strategii mającej na celu osiągnięcie całkowitej stopy zwrotu dla akcjonariuszy na poziomie 35 proc. w latach 2025–2027.
Informacje te podbiły w środę notowania akcji Hyundaia na giełdzie w Seulu. Kurs walorów podskoczył o ponad 5 proc.
