IBM pomaga dotrzeć do klienta

Materiał partnera
aktualizacja: 31-03-2017, 11:09

Chmura, mobilność, duże zbiory danych, systemy analityczne – liczba narzędzi dostępnych dla marketerów może przyprawić o zawrót głowy. IBM pomaga odnaleźć się w cyfrowym świecie.

Rośnie znaczenie nowoczesnych technologii – tak wynika z globalnych badań IBM C–Suite Study 2015, które powstały na bazie pogłębionych wywiadów z menadżerami z całego świata, w tym ze 144 menedżerami reprezentujących różne sektory polskiej gospodarki. Jakie trendy zdaniem polskich i światowych liderów są najważniejsze w biznesie?

Wyzwanie cyfryzacji

Tendencja korzystania z chmury obliczeniowej nie słabnie. Przedsiębiorcy chętnie uzupełniają własne zasoby IT rozwiązaniami dostarczanymi z zewnątrz. Modeli dostarczania usług w chmurze jest bardzo wiele – firmy chętnie korzystają z chmury prywatnej, ale też powoli przekonują się o zaletach chmury hybrydowej.

Menadżerowie podkreślają wyzwania wynikające ze wzrostu użytkowania komputerów przenośnych, które łączą się zdalnie z firmowymi bazami danych.

Powstaje taka złożoność kwestii teleinformatycznych, że niejedna firma nie potrafi już sobie z tym poradzić. W takim kontekście, na znaczeniu zyskuje profesjonalne doradztwo, szczególnie, gdy łączy gruntowną znajomość biznesu i nowych technologii.

Kto może zaoferować lepsze usługi w tym zakresie niż podmiot, który od dziesiątków lat wiedzie prym na globalnym rynku IT i doradztwa biznesowego? IBM od wielu lat zmienia się, by dostarczać swoim klientom nie tylko rozwiązania technologiczne, ale też wiedzę na temat dobrych praktyk i sprawdzonych rozwiązań. Konsultanci firmy doradzają, jak prowadzić biznes nie tylko w sposób nowoczesny i przy użyciu najnowszych rozwiązań, ale też efektywny i skuteczny.

Cyfrowy marketing

W ostatnich latach, w tym doradztwie coraz więcej miejsca zajmuje marketing i docieranie do klientów przy pomocy Internetu – czy to przez media społecznościowe, czy newslettery, marketing kontentowy i treści natywne. Prezesi i dyrektorzy polskich firm, respondenci IBM C-Suite Study 2015, dostrzegli potrzebę zwiększania interakcji cyfrowych z klientami. Warto podkreślić, że taką chęć wyraziło aż 86 % z nich, a więc o 5% więcej niż menadżerów z zagranicy.

„Informacje niezbędne dla powodzenia firmy najczęściej znajdują się poza nią. Dlatego m.in. wzrasta znaczenie technologii, która obecnie jest kluczowym narzędziem w zdobyciu głębszego zrozumienia rynku czy w przygotowaniu przedsiębiorstwa do zmian” – mówi Paweł Filipowicz, partner zarządzający IBM Global Business Services. „Bez rozwiązań mobilnych, kognitywnych, bez użycia chmury obliczeniowej, nie sposób efektywnie gromadzić potrzebnych informacji, analizować ich i uzyskać wnioski przydatne w codziennej działalności ” – dodaje Filipowicz.

Efekty cyfrowego marketingu i zwrot z inwestycji na tym obszarze można mierzyć o wiele skuteczniej, niż przy użyciu metod tradycyjnych. Przybywa więc w Polsce takich szefów marketingu, którzy na działania w kanałach elektronicznych przeznaczają więcej niż 50% swojego budżetu. Jednak wciąż wielu z nich potrzebuje wsparcia w prowadzeniu działań digital marketing. Pomocą służy IBM, który oferuje nie tylko konsulting, ale też bezpłatne porady – zob. https://www-01.ibm.com/marketing/iwm/dre/signup?source=mrs-form-9957&S_PKG=ov34377&disableCookie=Yes&lang=pl_PL.

Współpraca z doradcą

53 % respondentów IBM C-Suite Study 2015 przyznała, że poszukując innowacji zdecydowała się na współpracę z podmiotami zewnętrznymi. O wiele mniej menedżerów upatrywało tu swoich szans w zasobach wewnętrznych – tylko 35 proc.

Zewnętrzni eksperci inspirują firmy do wychodzenia poza podstawową działalność i do zaoferowania klientom rozwiązań, które mogą nie być wprost związane z ich flagowymi produktami czy usługami, ale przyczyniają się do budowania ich pozycji na rynku, a co za tym idzie – zaufania klientów.

„W IBM w Warszawie pracujemy nad rozwiązaniami, które zmieniają rynek. Wykorzystując IBM Design Thinking jesteśmy zdolni zdefiniować potrzeby firm i wskazać metody ich zaadresowania. Nasze doradztwo jest doceniane przedsiębiorców z różnych sektorów rynku” – podkreśla Paweł Filipowicz.

Co Twoja firma może zyskać dzięki współpracy z IBM?

Obecnie IBM zaprasza polskich menedżerów do wzięcia udziału w badaniu C-Suite Study 2017 i zapewnia, że uczestnicy otrzymają bogatą informację zwrotną, przydatną w ich pracy – zob. www.ibm.biz/2017csuitestudy. Udział w badaniu to również szansa na przemyślenie roli IT w przedsiębiorstwie, zwłaszcza, że ze względu na szybki rozwój technologii, niekiedy trudno ją poprawnie zdefiniować.

Krzysztof Polak

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / IBM pomaga dotrzeć do klienta