IDC: miliard wiadomości dziennie w firmowych sieciach

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 06-10-2005, 17:05

Miliard wiadomości dziennie w wewnętrznych sieciach przedsiębiorstw - taki jest, zdaniem firmy analitycznej IDC, skutek używania przez firmy komunikatorów internetowych w sieciach firmowych.

Miliard wiadomości dziennie w wewnętrznych sieciach przedsiębiorstw - taki jest, zdaniem firmy analitycznej IDC, skutek używania przez firmy komunikatorów internetowych w sieciach firmowych.

    IDC opracowała raport dotyczący usług "instant messaging" i używania komunikatorów internetowych w przedsiębiorstwach.

    Analitycy IDC stwierdzili, iż rynek ten rozwija się bardzo szybko. Firmy używają usług "instant messaging" pozwalających na natychmiastowe przesyłanie wiadomości i komunikatów w sieci, dlatego, że usługa ta i stosowane w niej własne komunikatory internetowe zapewniają szybką, sprawniejszą niż e-mail komunikację, której zaletą jest bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa i poufności.

    Opracowywanych jest coraz więcej całych pakietów usług "instant messaging" dla firm czyli komunikatorów internetowych, narzędzi dla komputerów firmowych, oprogramowania serwerowego i narzędzi dla całej sieci. Nic więc dziwnego, że rynek takich rozwiązań "instant messaging" i komunikatorów internetowych dla przedsiębiorstw rozwija się bardzo szybko, podkreślają autorzy raportu.

    Według nich, w 2005 r. rynek wzrósł w stosunku do roku 2004 o 37 proc. (licząc rok do roku) i pod koniec roku osiągnie wartość 315 mln USD. Jak podkreśla IDC, rynek ten będzie rósł jeszcze do końca 2009 r. i osiągnie wówczas wartość 736 mln USD.

    Obecnie, aż 28 dużych przedsiębiorstw i korporacji używa "instant messaging", a usługi te generują aż 1 mld komunikatów w firmowych sieciach dziennie. Według firmy Masters&Holland, podającej podobną liczbę firmowych użytkowników komunikatorów internetowych, w ciągu najbliższych trzech lat ilość firm stosujących te usługi podwoi się.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane