Idea Bank rozpatrzył 1881 reklamacji w związku z obligacjami GetBacku

opublikowano: 30-04-2019, 12:41

Idea Bank w związku ze sprzedaż akcji GetBacku zawarł z 41 klientami ugody na kwotę 6,7 mln zł, a do postępowania ugodowego skierowano sprawy 148 klientów, dotyczące obligacji o nominale 23,7 mln zł.

W sumie reklamacje złożyło 1935 osób, które kupiły obligacje GetBacku o wartości 356,6 mln zł. Do 29 kwietnia bank rozpatrzył 1881 spraw.

GetBack
Zobacz więcej

GetBack fot. Michal Dyjuk / FORUM

Idea Bank już wcześniej dokonał odpisów w wysokości 14 mln zł, wynikających z oceny złożonych reklamacji. 

"Bank w procesie analizy sytuacji związanej z obligacjami GetBack, uznał, że rozważenia wymaga ewentualna odpowiedzialność związana z naprawieniem szkody klientów wynikającej z nieprawidłowości, które mogły mieć miejsce w procesie wykonywania czynności przez współpracowników Banku" - podał Idea Bank w raporcie rocznym.

Dodatkowo do sądów wpłynęło 15 powództw związanych z roszczeniami osób, które nabyły obligacje GetBacky na łączną kwotę 4,03 mln zł. Żadna z tych spraw nie została zakończona.

W toku jest też postępowanie prezesa UOKiKu w sprawie podejrzenia stosowania przez bank praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Bankowi postawiono pięć zarzutów, które dotyczą m.in. wprowadzania konsumentów w błąd, że obligacje GetBack przyniosą gwarantowany zysk w skali roku lub że są równie bezpieczne jak lokata bankowa albo obligacje skarbowe i podawania klientom wprowadzających w błąd informacji, że dostęp do obligacji GetBack jest limitowany, a oferta ma charakter niepowtarzalny i że będą one w sprzedaży tylko przez krótki czas, celem wywarcia presji na niezwłoczne ich nabycie. 

W przypadku stwierdzenia przez Urząd praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów decyzją Prezesa Urzędu na bank może zostać nałożona kara 10 proc. jego obrotu za rok poprzedzający nałożenia kary za każde naruszenie. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu