Czytasz dzięki

Idea była najbardziej rozpoznawalną marką w telefonii mobilnej

Internet Securities
opublikowano: 20-09-2005, 15:28

Idea, marka zastąpiona w poniedziałek przez Orange, była najlepiej rozpoznawalną marką na polskim rynku telefonii mobilnej, wynika z raportu „Polski Rynek Telekomunikacyjny 2004/2005”, przygotowanego przez zespół analityczny Telecom Team, będący wspólnym przedsięwzięciem TNS OBOP i ZEZ/PÓŁ.

Idea, marka zastąpiona w poniedziałek przez Orange, była najlepiej rozpoznawalną marką na polskim rynku telefonii mobilnej, wynika z raportu „Polski Rynek Telekomunikacyjny 2004/2005”, przygotowanego przez zespół analityczny Telecom Team, będący wspólnym przedsięwzięciem TNS OBOP i ZEZ/PÓŁ.

Według autorów raportu, dzięki prowadzonej przez kilka lat intensywnej kampanii marketingowej marka Idea stała się znana blisko 9 na 10 Polakom. Była ona również najlepiej ocenianym i najchętniej polecanym przez użytkowników operatorem komórkowym w kraju.

„Tak powszechna znajomość marki Idea wśród Polaków to efekt szeroko zakrojonych działań marketingowych, których jednym z kluczowych elementów były kampanie reklamowe prowadzone za pośrednictwem m.in. telewizji, radia i prasy. W ten sposób PTK Centertel – właściciel marki, uplasował się w pierwszej dziesiątce firm przeznaczających największe nakłady na reklamę” – czytamy w komentarzu do raportu.

Od wprowadzenia na rynek marki Idea Polacy mogli obejrzeć prawie 120 tys. spotów reklamowych wykupionych przez PTK Centertel. Telewizyjna promocja Idei trwała łącznie niemal 700 godzin (gdyby spoty Idei odtwarzać non-stop, trwałoby to ok. 29 dni) i kosztowała, według danych cennikowych, prawie 1 mld zł.

„Idea wiele razy w ostatnich latach była liderem zmian: jako pierwsza zaproponowała darmowe minuty w abonamencie, jednolitą stawkę za połączenia czy ofertę typu mix. Najbliższe miesiące pozwolą ocenić, czy kolejny rewolucyjny ruch również okaże się sukcesem, a Orange sprosta pokładanym w nim nadziejom” – powiedziała Anna Karczmarczuk, Lider Sektora Rynku Telekomunikacyjnego i IT w TNS OBOP, cytowana w raporcie.

Polska jest 17-ym krajem, w którym France Telecom – właściciel 34% udziałów w PTK Centertel i 47,5% akcji Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA), posiadającej pozostałe udziały w operatorze – wprowadza markę Orange.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane