Igreki oceniają swoje firmy wyżej niż iksy

opublikowano: 30-06-2019, 22:00

Roszczeniowi milenialsi są bardziej zadowoleni z miejsca, w którym pracują, niż ich potulni starsi koledzy

Egocentryczni, krytyczni i roszczeniowi — tak są postrzegani pracownicy z pokolenia milenium, czyli urodzeni w 1981 r. lub później. Jednak to właśnie oni pod wieloma względami oceniają swoje miejsca pracy lepiej niż ich starsi koledzy — wynika z sondażu przeprowadzonego przez firmę Norstat na zlecenie Great Place to Work. W grupie milenialsów wskaźnik zaufania do firm wyniósł 49 proc. i był o 7 proc. wyższy niż wśród osób starszych, z pokolenia X (urodzonych w latach 1965-80 r.). Ponadto milenialsi o wiele lepiej oceniają umiejętności menedżerów, jeśli chodzi o koordynowanie codziennej pracy ludzi w firmie (pokolenie Y: 44 proc. ocen pozytywnych, pokolenie X: 33 proc.). Iksy nie są mniej zadowolone nie tylko z kadry zarządzającej, ale również z relacji z pracownikami zatrudnionymi na podobnym szczeblu.

— Może to wskazywać na alienację osób starszych, stanowiących nadal sporą część osób pracujących w Polsce. Najpewniej starsi pracownicy są zaniedbywani przez pracodawców, którzy skupiają się na pogoni za młodymi talentami — mówi Maria Zakrzewski, szef zespołu badań i prezes Great Place to Work w Polsce.

Jest jednak jeden obszar, w którym oceny osób z pokolenia X były wyższe niż te igreków — okazuje się, że ci pierwsi znacznie częściej dostrzegają sens zadań wykonywanych przez siebie w pracy. W tym roku Great Place to Work w Polsce pierwszy raz wyróżnił dziesięć najlepszych miejsc pracy dla milenialsów. Średni wskaźnik zaufania pracowników w tych firmach wyniósł 83 proc., a przeważającą większość zatrudnionych stanowili milenialsi (średnio 77,2 proc.). Co ciekawe, pomimo że pracownicy z pokolenia X byli mniejszością, to ich opinie wcale nie są gorsze od tych wyrażanych przez osoby z pokolenia Y. Wskaźnik zaufania do firm w grupie iksów wynosił 84 proc., a w grupie igreków — 83 proc. W niektórych aspektach opinie osób starszych były nawet zauważalnie lepsze od ocen milenialsów.

Tylko w jednym aspekcie oceny osób z pokolenia X, które pracują w firmach zakwalifikowanych jako najlepsze miejsca pracy dla milenialsów, były słabsze — dotyczyły one łatwości odnajdywania się w nowych warunkach przy zmianie stanowiska w firmie (X: 86 proc., Y: 91 proc.).

— Najlepsi pracodawcy, mimo zainteresowania młodymi i utalentowanymi pracownikami, potrafią prowadzić politykę pełnej integracji, zapewniając organizacji ciągłość wiedzy przekazywanej z pokolenia na pokolenie oraz większą innowacyjność dzięki szanowaniu różnych punktów widzenia wśród pracowników. To mądre i przyszłościowe podejście. A już wkrótce zmiany demograficzne wymuszą na wszystkich pracodawcach większe zainteresowanie starszymi pracownikami — podsumowuje Maria Zakrzewski.

Sprawdź program kongresu "HR Summit 2019", 11-12 września 2019, Warszawa >>

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane