IGRZ: Sprzedaż outdooru wzrosła w 2006 r. o 10,5 proc.

24-01-2007, 14:04

2007 rok może nie przynieść już tak dużego wzrostu, branża będzie raczej starała się utrzymać wynik 2006 roku.

Sprzedaż firm reklamy zewnętrznej wzrosła w 2006 roku o niemal 10,5 proc. wobec 2005 roku, do 523,76 mln zł. Natomiast 2007 rok może nie przynieść już tak dużego wzrostu, branża będzie raczej starała się utrzymać wynik 2006 roku - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).

Raport obejmuje rzeczywiste, a nie cennikowe wpływy firm reklamy zewnętrznej. IGRZ prognozowała, że w 2006 roku wzrost sprzedaży outdooru wzrośnie o 8-10 proc.

"Konkurencja między największymi klientami - reklamodawcami outdooru nie słabnie. Uważam, że w najbliższych dwóch, trzech latach pozostanie na podobnym poziomie. Nie spodziewam się jednakże, aby rok 2007 był znacząco lepszy od poprzedniego. Branża reklamy zewnętrznej będzie musiała dokonać większego wysiłku, aby utrzymać wynik 2006 roku" - napisał w raporcie Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

W 2006 roku najwięcej wydano na reklamę zewnętrzną następujących sektorów: rozrywka-kultura (19,90 proc. wszystkich wydatków na outdoor), telekomunikacja (18,41 proc.), sprzedaż (15,71 proc.), żywność (12,81 proc.), motoryzacja/transport (7,75 proc.).

Z kolei w kategorii produkty, w czołówce znalazły się: sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe (12,61 proc.) i tuż za nimi systemy telefonii komórkowej (12,51 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się: gazety codzienne (7,47 proc.), samochody (5,72 proc.) oraz odzież i obuwie (4,17 proc.)

"Pewną specyfikę roku 2006 kształtowały zapewne także kampanie polityczne związane z wyborami samorządowymi (jesień 2006). Komitety wyborcze ugrupowań politycznych i pojedynczych kandydatów wydały na nie blisko 20 milionów złotych. Jest to suma imponująca, zważywszy, że w kampaniach przed wyborami parlamentarnymi i prezydenckimi w roku 2005, wydatki te wyniosły ponad 24 miliony złotych, a więc niewiele więcej" - dodała.

Dane IGRZ obejmują firmy pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy) czyli: AMS, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Stroer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Apro, euroAWK, Business Consulting, Diam, Gigaboard Polska, Globart, Mini Media/Publiprox, Schulz Media oraz Supersigns. (PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / IGRZ: Sprzedaż outdooru wzrosła w 2006 r. o 10,5 proc.