Ilość nie przechodzi w jakość

MD
opublikowano: 05-10-2009, 11:12

Najlepszy na świecie zespół prognozujący zmiany notowań walut liczy tylko sześć osób. Nie pracuje dla żadnego z  największych banków, czy firm finansowych.

Zespół pięciu analityków walutowych z Landesbank Baden-Wuerttemberg (LBBW), kierowany przez Gernota Grieblinga, pokonał rywali z 46 banków i firm finansowych w rankingu Bloomberga najtrafniejszych prognoz walutowych. Sukces jest tym większy, że okazali się najlepsi w jednym z najbardziej zmiennych okresów na rynkach w ostatnich dekadach. 

- Twoje wyniki nie mają nic wspólnego z liczbą osób, które dla ciebie pracują – powiedział Griebling. – Trzeba mieć tylko odwagę trwania przy swoich przekonaniach i różnienia się od powszechnie panujących poglądów – dodał.

Ranking oparto na kwartalnych prognozach dla siedmiu głównych par walutowych w 2008 i 2009 roku. Zespół analityków LBBW był lepszy od rywali przez okres sześciu kolejnych kwartałów, zakończony 30 czerwca. Drugie miejsce w rankingu zajęli analitycy Scotia Capital, komórki kanadyjskiego Bank of Nova Scotia. Kolejni w rankingu są analitycy BofA Merrill Lynch Research i kanadyjskiego TD Securities. Piąte miejsce przypadło ekspertom Deutsche Banku – lidera globalnego rynku walutowego. Drugi na świecie trader walutowy, szwajcarski UBS, zajął dopiero 22 miejsce.

Analitycy LBBW prognozują, że euro będzie w połowie przyszłego roku kosztowało 1,42 USD wobec 1,4625 USD w poniedziałek. Ich zdaniem, obawy spowodowane wzrostem deficytu w USA zostaną przytłumione perspektywą poprawy koniunktury w największej gospodarce świata. 

MD, Bloomberg

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Polecane