IMS Health: Wartość polskiego rynku farmaceutycznego wzrosła o 3,6 proc.

Polska Agencja Prasowa SA
22-05-2006, 18:31

Wartość rynku farmaceutycznego w Polsce od stycznia do kwietnia 2006 roku wzrosła o 3,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego i osiągnęła wartość 5,1 mld zł - poinformowała w poniedziałek monitorująca rynek firma IMS Health.

Wartość rynku farmaceutycznego w Polsce od stycznia do kwietnia 2006 roku wzrosła o 3,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego i osiągnęła wartość 5,1 mld zł - poinformowała w poniedziałek monitorująca rynek firma IMS Health.

W ciągu dwunastu miesięcy (do kwietnia 2006 r.) rynek farmaceutyków w Polsce w cenach producenta netto osiągnął wartość 14,4 mld zł.

Wartość rynku aptecznego od stycznia do kwietnia br. wzrosła o 3,4 proc., przy czym segment leków przepisywanych na receptę wzrósł o 5,7 proc.

Jak wynika z analizy IMS Health, w segmencie leków na receptę najbardziej wzrosła sprzedaż leków stosowanych w leczeniu chorób kardiologicznych (wzrost o 81 mln zł w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku) i chorób układu nerwowego (wzrost o 30 mln zł).

Spada wartość sprzedaży leków wykorzystywanych w leczeniu chorób układu pokarmowego i układu oddechowego (spadek odpowiednio o 0,3 proc. i 2,6 proc. w porównaniu do pierwszych 4 miesięcy ubiegłego roku).

Na rynku szpitalnym nadal utrzymuje się 5,2-proc. trend wzrostowy.

Przez cztery pierwsze miesiące 2006 roku pacjenci, wspomagani przez refundację z Narodowego Funduszu Zdrowia, kupili w aptekach leki za 6,2 mld zł (w cenach detalicznych z VAT). Stanowi to 3,4 proc. wzrost w stosunku do czterech pierwszych miesięcy 2005 roku. W tym czasie szpitale poczyniły zakupy za 654 mln zł (w cenach zakupu bez VAT), co stanowi 5,2 proc. wzrost w porównaniu do czterech pierwszych miesięcy 2005 roku.

Rynek leków i produktów z zakresu tzw. samoleczenia (OTC) w aptekach otwartych wzrósł w czterech pierwszych miesiącach 2006 roku (w porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku) o 1,6 proc., do 1,3 mld zł (w cenach producenta netto).

Pomimo tendencji wzrostowej dla segmentu OTC spadki dotknęły główne grupy preparatów: środki na przeziębienie oraz witaminy i minerały. Motorem wzrostu w segmencie OTC stały się produkty, które mają zastosowanie w leczeniu chorób związanych z układem pokarmowym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / IMS Health: Wartość polskiego rynku farmaceutycznego wzrosła o 3,6 proc.