Czytasz dzięki

Indeks GfK w Niemczech na wrzesień wzrósł do 3,4 pkt

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 29-08-2005, 11:27

Indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na wrzesień wzrósł do 3,4 pkt z 3,2 pkt, po korekcie, w sierpniu - podała w poniedziałek niemiecka grupa badań rynkowych GfK. To pierwszy wzrost wskaźnika w ciągu ostatnich pięciu miesięcy.

Indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na wrzesień wzrósł do 3,4 pkt z 3,2 pkt, po korekcie, w sierpniu - podała w poniedziałek niemiecka grupa badań rynkowych GfK. To pierwszy wzrost wskaźnika w ciągu ostatnich pięciu miesięcy. 

    Subindeks mierzący oczekiwania konsumentów co do sytuacji gospodarki wzrósł z minus 15,7 pkt w poprzednim miesiącu do minus 11,6 pkt, najwyższego poziomu od stycznia - podała GfK.

    Indeks mierzący oczekiwania odnośnie do dochodów osobistych wzrósł do minus 10,6 pkt, z minus 14,8 pkt poprzednio.

    Wskaźnik określający zamiar dokonywania zakupów przez niemieckich konsumentów wzrósł do minus 4,5 pkt, najwyższego poziomu od stycznia 2001 roku, z minus 13,1 pkt przed miesiącem.

    Indeks GfK powstaje na podstawie ankiety przeprowadzanej wśród 2 tys. niemieckich konsumentów. Wskazuje on, jak będą wyglądać ich wydatki w następnym miesiącu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane