Indeks optymizmu konsumentów w USA spadł we wrześniu do 76,9 pkt

Polska Agencja Prasowa SA
16-09-2005, 17:44

Wstępny indeks poziomu optymizmu wśród konsumentów amerykańskich, opracowywany przez Uniwersytet Michigan, spadł we wrześniu do 76,9 pkt z 89,1 pkt zanotowanych w sierpniu - podał w piątek Market News. To najniższy poziom indeksu od 1992 r.

Wstępny indeks poziomu optymizmu wśród konsumentów amerykańskich, opracowywany przez Uniwersytet Michigan, spadł we wrześniu do 76,9 pkt z 89,1 pkt zanotowanych w sierpniu - podał w piątek Market News. To najniższy poziom indeksu od 1992 r.

    Analitycy spodziewali się po pierwszej połowie września wskaźnika na poziomie 85 pkt.

    Wskaźnik oceny obecnych warunków gospodarczych spadł we wrześniu do 97,7 pkt, ze 108,2 pkt w sierpniu, a indeks oceny perspektyw na najbliższy rok do pięciu lat spadł do 63,6 pkt, z 76,9 pkt na koniec sierpnia.

    Indeks optymizmu konsumentów, z wyjściowym poziomem 100 pkt, został wprowadzony w 1966 r. Powstaje po przeprowadzeniu, dwa razy w miesiącu, rozmów telefonicznych z 250 gospodarstwami domowymi.

    W styczniu ubiegłego roku indeks wzrósł do poziomu 103,8 pkt - najwyższego od trzech lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Indeks optymizmu konsumentów w USA spadł we wrześniu do 76,9 pkt