Indeksy amerykańskich giełd mocno tracą w pierwszej fazie sesji

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 18-01-2006, 16:13

Prognoza analityków, oczekujących spadku na otwarciu sesji w Stanach Zjednoczonych okazała się tym razem trafiona. Indeksy za oceanem tracą na wartości mimo dosyć dobrych danych makro. Zapał inwestorów skutecznie jednak tłumią nienajlepsze wyniki kilku czołowych blue chipów oraz niepokojące doniesienia z rynku paliwowego.

Prognoza analityków, oczekujących spadku na otwarciu sesji w Stanach Zjednoczonych okazała się tym razem trafiona. Indeksy za oceanem tracą na wartości mimo dosyć dobrych danych makro. Zapał inwestorów skutecznie jednak tłumią nienajlepsze wyniki kilku czołowych blue chipów oraz niepokojące doniesienia z rynku paliwowego. Swoje trzy grosze dorzucają obawy związane z głęboką przecenę podczas środowej sesji w Tokio.

Ceny konsumpcyjne CPI spadły w grudniu o 0,1 proc., podczas gdy ekonomiści oczekiwali ich wzrostu o 0,2 proc. Inflacja bazowa wyniosła 0,2 proc. i była zgodna z projekcją. W skali roku CPI okazała się jednak o 1,2 proc. wyższa niż szacowali to specjaliści wynosząc 3,4 proc.

Wyższe od zakładanych były też zakupy aktywów amerykańskich przez zagranicznych inwestorów w listopadzie. Wydali oni na ten cel 89,1 mld USD, podczas gdy prognoza mówiła o 85 mld.

Mrozem powiało z rynku paliwowego. Cena baryłki ropy dotarła do poziomu 67 USD, a mając w perspektywie ewentualne problemy z dostawą surowca z Iranu i Nigerii, analitycy straszą podwyżką do nawet 100 USD.

Po wtorkowej sesji wyniki kwartalne opublikowali m.in. IBM, Intel i Yahoo!. Tylko dokonania pierwszej z wymienionych spółek okazały się odpowiadać oczekiwaniom rynku. Kurs papierów Intela spada o ponad 10, zaś Yahoo! o ponad 12 proc. Cierpią na tym również rywale, jak ma to miejsce choćby w przypadku Google, najpopularniejszej wyszukiwarki sieciowej. Jej notowania spadają o niemal 4 proc.

Siła podaży jest tak duża, że na wartości tracą nawet papiery banku JP Morgan, którego wyniki były co najmniej zadowalające.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane