Indicator: 40 proc. Polaków przeszkadzają materiały reklamowe otrzymywane pocztą

Polska Agencja Prasowa SA
30-03-2006, 16:55

Dwóch na pięciu Polaków (40 proc.) pytanych  przez Centrum Badań Marketingowych Indicator, stwierdziło, żeprzeszkadza im to, że są zasypywani materiałami reklamowymi przesyłanymi pocztą. Jednak 20 proc. odpowiada, że chce dostawać takie przesyłki.

Dwóch na pięciu Polaków (40 proc.) pytanych  przez Centrum Badań Marketingowych Indicator, stwierdziło, żeprzeszkadza im to, że są zasypywani materiałami reklamowymi przesyłanymi pocztą. Jednak 20 proc. odpowiada, że chce dostawać takie przesyłki.

    Indicator przeprowadził badania w marcu tego roku na próbie 801 respondentów. Ankieterzy zadawali pytania telefonicznie. Wyniki zostały zaprezentowane podczas debaty na temat rynku usług pocztowych przeprowadzonej w czwartek w Instytucie Łączności w podwarszawskim Miedzeszynie.

    Nadawana w ramach pocztowej usługi powszechnej przesyłka listowa może ważyć maksymalnie do 2 kilogramów. Jak wynika z badań, większość pytanych (56 proc.) uważa, że można obniżyć tę granicę wagową. Zwolennicy tej zmiany najczęściej wskazują, że przesyłka taka powinna ważyć od 50 gram do 0,5 kg (33 proc. wskazań).

    Indicator zapytał też o możliwość nadawania zaadresowanych na gospodarstwo domowe materiałów reklamowych. Na pytanie "czy uważa Pan(i), że należy tę możliwość utrzymać w usłudze gwarantowanej przez państwo" blisko połowa (45 proc.) odpowiedziała "zdecydowanie nie", a blisko jedna czwarta (23 proc.) - "raczejnie". Dwóch na pięciu pytanych (40 proc.) stwierdziło, że przeszkadza im to, że otrzymują tego rodzaju przesyłki. Jednak 20 proc. odpowiada, że chce dostawać takie przesyłki.

    Badani w 85 proc. odpowiedzieli, że poczta w ramach usługi powszechnej powinna utrzymać przekazy pieniężne pod wskazany adres. Co piąty (20 proc.) jest zdania, że ta usługa jest przydatna, zwłaszcza dla osób starszych, a 18 proc. wskazuje, że jest to dobre rozwiązanie dla osób, które nie mają kont bankowych.

    Kolejne pytania dotyczyły paczek pocztowych. W ramach powszechnej usługi pocztowej można przesyłać paczki w obrocie krajowym o wadze do 10 kg. Ponad trzy czwarte (76 proc.) pytanych uważa, że nie byłaby skłonna zaakceptować obniżenia tej granicy wagowej. Blisko połowa pytanych (47 proc.) uważa, że 10 kg to waga właściwa.

    Respondentów zapytano też, która z trzech wymienionych cech powszechnej usługi pocztowej jest dla nich najważniejsza. Wskazali oni następującą kolejność: szybkość doręczenia przesyłki, koszt wysyłki oraz na trzecim miejscu - dostępność tej usługi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Indicator: 40 proc. Polaków przeszkadzają materiały reklamowe otrzymywane pocztą