Infor chce w tym roku przejąć kilka firm z branży wydawniczej

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 21-03-2005, 18:31

Grupa Wydawnicza Infor SA zamierza w najbliższych latach wydać kilkanaście milionów złotych na przejęcia innych firm. Planuje też pozyskać z oferty publicznej kilkadziesiąt milionów złotych na swój rozwój - poinformował PAP prezes i właściciel Inforu Ryszrd Pieńkowski. Według wstępnych danych, w ubiegłym roku firma zwiększyła przychody ogółem do 141,4 mln zł z 128,6 mln zł w 2003 roku oraz zysk brutto do 6,6 mln zł z blisko 5 mln zł rok wcześniej.

Grupa Wydawnicza Infor SA zamierza w najbliższych latach wydać kilkanaście milionów złotych na przejęcia innych firm. Planuje też pozyskać z oferty publicznej kilkadziesiąt milionów złotych na swój rozwój - poinformował PAP prezes i właściciel Inforu Ryszrd Pieńkowski.  Według wstępnych danych, w ubiegłym roku firma zwiększyła przychody ogółem do 141,4 mln zł z 128,6 mln zł w 2003 roku oraz zysk brutto do 6,6 mln zł z blisko 5 mln zł rok wcześniej.

"W tym roku planujemy zysk brutto na poziomie 12 mln zł oraz wzrost przychodów o minimum 10 proc." - powiedział Pieńkowski.

Dodał, że wzrost przychodów może być jeszcze większy, ponieważ firma planuje w tym roku przeprowadzenie kilku akwizycji na rynku medialnym. Dzięki temu, przed zakładanym na 2006 rok debiutem giełdowym, wartość Inforu ma wzrosnąć do 100 mln USD.

"Chcemy kupić kilka firm z naszej branży, nie tylko wydawniczej. Na ten cel planujemy wydać w ciągu najbliższych kilku lat kilkanaście milionów złotych, ze środków własnych oraz z oferty publicznej" - dodał. Jak powiedział, do pierwszych przejęć powinno dojść w najbliższych tygodniach, ale nie podał szczegółów.

"W planach na ten rok, poza przejęciami, mamy też wprowadzenie na rynek nowych produktów. Najprawdopodobniej w maju zaczniemy wydawać kolejne nowe czasopismo" - powiedział Pieńkowski.

Firma chce jeszcze dynamicznej się rozwijać dzięki pozyskaniu środków na inwestycje z oferty publicznej, w której inwestorom instytucjonalnym i indywidualnym zaoferowane zostanie 20-30 proc. akcji spółki.

"Dzięki ofercie publicznej chcemy pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych na dalszy rozwój, który przełożyłby się na kilkudziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży" - wyjaśnił prezes.

"Pozyskane środki zamierzamy zainwestować w dalszy rozwój +Gazety Prawnej+". Myślimy też o telewizyjnym kanale tematycznym, być może we współpracy z którymś z obecnych nadawców, i dalszym rozwoju internetu" - dodał.

Zapowiedział także, że Infor chce zaistnieć też na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, i być może Zachodniej. "Myślimy o produkcie o Polsce, czasopiśmie lub serwisie internetowym. Myślimy też o zakupie licencji za granicą" - wyjaśnił.

Grupa Wydawnicza Infor wydaje czasopisma o tematyce prawnej, gospodarczej, podatkowej, a także z zakresu ubezpieczeń i zarządzania. W ofercie ma obecnie około 20 czasopism, a także trzy wydawnictwa segregatorowe, książki, niemal 20 produktów elektronicznych oraz szkolenia, z których rocznie korzysta kilkanaście tysięcy osób. Infor przygotowuje też dwie, codzienne audycje radiowe dla ponad 50 stacji lokalnych oraz program telewizyjny dla kanału TV 4.

Głównym produktem Inforu jest dziennik "Gazeta Prawna", który zapewnia firmie około 50 proc. przychodów ogółem. Wpływy z reklam tego tytułu - według danych firmy Expert Monitor - wzrosły w 2004 roku w stosunku do roku 2003 o ponad 54 proc. Średnia sprzedaż "Gazety Prawnej" wzrosła w 2004 r. o niemal 8 proc. i wyniosła 80 tys. 533 egzemplarzy.

W ubiegłym roku Infor nawiązał współpracę z zagranicznym partnerem. Wraz z Manager Magazin Verlagsgesellschaft utworzył spółkę Wydawnictwo Infor Manager Sp. z o.o. Infor posiada w niej obecnie 25 proc. udziałów i może objąć kolejne 24 proc. Wydawnictwo Infor Manager wydaje od listopada miesięcznik biznesowy "Manager Magazin Edycja Polska".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane