ING Securities: Dyskonto w wycenie Asseco BS jest nieuzasadnione

PAP
opublikowano: 20-07-2009, 15:04

W ocenie analityków ING Securities obecne dyskonto w wycenie akcji Asseco Business Solutions jest nieuzasadnione. W  ostatnim raporcie ustalili oni cenę docelową jednej akcji informatycznej spółki na 7,7 zł, podwyższając dla spółki rekomendację do "kupuj" z "trzymaj" poprzednio.

"Akcje ABS notowane są przy wskaźniku P/E na 2009 r. na poziomie 10,3x, co oznacza 6 proc. dyskonto względem krajowych spółek z branży. Uważamy, że ze względu na generowanie silnych przepływów pieniężnych i silny bilans, ponadprzeciętne marże, jak również ze względu na wypłatę dywidendy, dyskonto nie jest uzasadnione" napisano w raporcie.

Raport został wydany przy kursie ABS na poziomie 6,05 zł, a w poniedziałek o godz. 13.45 walory spółki wyceniano na 6,1 zł.

Analitycy ING spodziewają się, że ABS opublikuje przyzwoite wyniki finansowe za II kw. 2009 r., pomimo widocznego spowolnienia w segmencie ERP.

"Szacujemy, że sprzedaż ABS w II kw. br. wyniosła 37 mln zł, co oznacza spadek tylko o 2 proc. r/r, na co korzystny wpływ miała sprzedaż rozwiązań mobilnych Aniki. Presja na ceny powinna być częściowo zrównoważona przez pierwsze efekty związane z obniżką kosztów. Prognozujemy więc, EBIT w II kw. 2009 r. na poziomie 3,4 mln zł, co oznacza spadek o 27 proc. r/r, a zysk netto w wysokości 3 mln zł, spadek o 21 proc. r/r." - napisano.

W całym roku oczekują, że spółka odnotuje zysk netto na poziomie 19,6 mln zł, co oznacza spadek o 15 proc. r/r.

Analitycy w swoich prognozach nie uwzględnili potencjału z możliwych transakcji wewnątrz grupy.

"Po ostatnich zmianach w zarządzie, system ERP Softlab został wybrany jako główny produkt. Asseco Poland użytkownik Softlabu, chciałby, aby to rozwiązanie było stosowane dla całej grupy. Tak więc, ABS może uzyskać znaczne kontrakty ze spółkami zależnymi Asseco, najprawdopodobniej z Asseco Hiszpania, SEE lub DACH, które mogłyby znacznie wzmocnić międzynarodowe referencje ABS" - napisano

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane