Innowacyjne firmy zwiększają zatrudnienie

  • Marta Bellon
opublikowano: 29-01-2013, 00:00

W 2013 r. łatwiej będzie znaleźć pracę w firmach z sektora nowoczesnej gospodarki niż w przedsiębiorstwach spoza tego sektora — prognozuje ADP Polska.

Stagnacji panującej na rynku pracy nie widać w innowacyjnych polskich przedsiębiorstwach. Firmy z tzw. sektora nowoczesnej gospodarki zwiększają zatrudnienie — wynika z raportu firmy ADP Polska, dostawcy usług outsourcingowych w zakresie naliczania wynagrodzeń i administracji kadr. Raport opracowano na podstawie danych dotyczących poziomu zatrudnienia klientów firmy obejmujących okres od IV kwartału 2010 do końca 2012.

Zestawiono je z pełnymi danymi GUS, dotyczącymi rynku zatrudnienia w Polsce w okresie od IV kwartału 2010 do III kwartału 2012. Przedsiębiorstwa zaliczane do sektora nowoczesnej gospodarki to firmy będące liderami rynku w swoich branżach — innowacyjne, stosujące zaawansowane technologicznie narzędzia, elastyczne organizacyjnie, często mające kapitał zagraniczny. W drugim półroczu ubiegłego roku zatrudnienie w tych firmach wzrosło o 6,23 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2011 r.

Większy wzrost zanotowano w dużych firmach (6,52 proc.), nieznacznie mniejszy w małych i średnich przedsiębiorstwach (4,3 proc.). Twórcy raportu uspokajają, że pomimo pesymistycznych prognoz i sygnałów, płynących z rynku, w sektorze nowoczesnej gospodarki nie należy spodziewać się wstrzymania rekrutacji czy też masowej redukcji etatów. Innowacyjne firmy deklarują, że w nadchodzących kwartałach nadal będą zatrudniać. Eksperci ADP Polska prognozują, że w 2013 r. wciąż łatwiej będzie znaleźć pracę w sektorze nowoczesnej gospodarki niż w firmach spoza tego sektora.

— Wzrost zatrudnienia w nowoczesnych przedsiębiorstwach to trwały trend, odzwierciedlający kierunek rozwoju przedsiębiorczości obrany już w latach 80. Tendencja ta jest szczególnie widoczna w firmach oferujących zaawansowane usługi, np. outsourcingu procesów biznesowych. Firmy te stanowią zaledwie 3 proc. rynku pracy, jednak rekrutują w imponującym tempie. Z dużą dozą pewności można założyć, że rozwój i dynamiczny wzrost zatrudnienia w tym sektorze są nieuchronne. Wzrost zatrudnienia w nowoczesnych firmach w 2013 r. nie powinien być mniejszy niż 10 proc. — przewiduje Anna Sokołowska, ekspert rynku pracy z ADP Polska.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane