Inowrocław elektryfikuje transport publiczny

Bołtryk Marcin
28-02-2018, 22:00

Spółka Volvo Polska wygrała przetarg na dostawę 16 autobusów dla kujawskiego miasta: ośmiu hybryd plug-in i ośmiu całkowicie elektrycznych.

 

Zobacz więcej

GOTOWY DO JAZDY: Doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut. Fot. ARC

Inowrocław to pierwsze w Polsce miasto, w którym po realizacji zamówienia flota autobusów miejskich będzie całkowicie zelektryfikowana.

— Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli dostarczyć do Inowrocławia pierwsze w Polsce autobusy o innowacyjnym napędzie elektryczno-hybrydowym, a także pojazdy całkowicie elektryczne. Jesteśmy też dumni, że dzięki dostawom naszych autobusówInowrocław stanie się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdów zelektryfikowanych. Volvo jako jedyna firma już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym. W naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce. Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mogli dostarczać kolejne zelektryfikowane autobusy do polskich miast — mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i kraje bałtyckie.

 

Autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in) tym się różnią od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy są zasilane wyłącznie energią elektryczną — niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus może przejechać w trybie elektrycznym około 70 proc. trasy (zależnie od warunków), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut — potem autobus może znowu ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in np. w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w Inowrocławiu.

— Dla miast to rozwiązanie wydaje się bardzo interesujące, pozwala na zupełnie inne spojrzenie na planowanie. Możliwe jest tworzenie stref zeroemisyjnych, wolnych od spalin — elektryczna hybryda może przejechać w pełni elektrycznie w takich strefach — mówi Małgorzata Durda.

Oba typy autobusów dla Inowrocławia zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. W przypadku Volvo 7900 Electric będzie to pierwsza dostawa całkowicie elektrycznych autobusów tego producenta w Polsce, a w przypadku Volvo 7900 Electric Hybrid w ogóle pierwsza dostawa pojazdów o takim napędzie w naszym kraju. Dotychczas Volvo dostarczało przede wszystkim autobusy z tradycyjnym napędem hybrydowym. Hybrydy tej firmy jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a ostatnio wygrała przetargi na dostawę takich pojazdów dla Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku i Krosna. W 2017 r. Volvo dostarczyło 35 hybryd dla Sosnowca, który ma teraz największą w Polsce flotę autobusów o napędzie hybrydowym.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bołtryk Marcin

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Inowrocław elektryfikuje transport publiczny