NanoGroup zbierze z IPO dużo mniej

opublikowano: 27-10-2017, 16:06
aktualizacja: 27-10-2017, 16:08

Biotechnologiczna spółka z oferty publicznej zbierze dziesięć razy mniej, niż chciała. Prawie wszystkie papiery trafią do inwestorów indywidualnych.

Magia nazwisk i modnej branży nie zadziałały. Biotechnologiczne NanoGroup, którym kieruje Marek Borzestowski, znany jako współtwórca Wirtualnej Polski, z emisji poprzedzającej debiut giełdowy pozyska tylko 4,2 mln zł. Apetyt był na dużo więcej. Spółka chciała zebrać z emisji nowych akcji nawet 48,4 mln zł, w grę wchodziła też sprzedaż części pakietów przez dotychczasowych akcjonariuszy za 6,5 mln zł.

Na zdj. od lewej Marek Borzestowski, Tomasz Ciach i Adam Kiciak.
Zobacz więcej

Na zdj. od lewej Marek Borzestowski, Tomasz Ciach i Adam Kiciak. Fot: Marek Wiśniewski, "Puls Biznesu"

Ostatecznie do nowych akcjonariuszy trafi tylko 880 tys. akcji nowej emisji, które będą sprzedawane za 4,75 zł za papier. Spółka chciała wyemitować dziesięć razy więcej akcji, ale nie spotkała się z zainteresowaniem instytucji finansowych.

Niemal wszystkie akcje nowej emisji trafią do inwestorów indywidualnych, od których przyjmowanie zapisów już się zakończyło. Obejmą oni 840 tys. nowych akcji, co da im niespełna 6,8 proc. udziału w kapitale zakładowym spółki. Głównymi akcjonariuszami z około 35-procentowymi pakietami pozostaną fundusz Giza Polish Ventures, z którym współpracuje Marek Borzestowski, i prof. Tomasz Ciach, założyciel spółki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / NanoGroup zbierze z IPO dużo mniej