Interferie mają nowego inwestora

Ewa Szczecińska
opublikowano: 14-11-2008, 00:00

Marcin Urbaniak dwukrotnie zwiększył pakiet akcji w turystycznej spółce KGHM. W pół roku chce skupić kolejne 10 proc. kapitału.

Marcin Urbaniak dwukrotnie zwiększył pakiet akcji w turystycznej spółce KGHM. W pół roku chce skupić kolejne 10 proc. kapitału.

Niespełna cztery miesiące temu Marcin Urbaniak, właściciel m.in. ZUW Urbex, kupił spory pakiet akcji giełdowych Interferii. Dziś potwierdzają się nasze informacje, że to nie koniec zaangażowania dolnośląskiego przedsiębiorcy w turystyczną spółkę KGHM. Inwestor kupił kolejne pakiety akcji, dwukrotnie zwiększając zaangażowanie, i dziś posiada już 10,2 proc. w ogólnej liczbie głosów na walnym. To nie koniec zakupów.

— Cel to zdobycie takiego pakietu akcji, aby stać się inwestorem strategicznym. Nie będzie to łatwe, bo akcji nie jest dużo na rynku, musimy skupować je od drobnych akcjonariuszy. Dziś cena akcji jest atrakcyjna dla kupującego, więc szacujemy, że 20-procentowy udział zdobędziemy za blisko pół roku — wyjaśnia Bożena Kazimierska, wiceprezes ds. finansowych Urbeksu.

Skąd zainteresowanie właśnie Interferiami?

— Cena akcji jest atrakcyjna. Ponadto, działając w tym samym regionie, znamy tę spółkę — odpowiada Bożena Kazimierska.

Wiceprezes Urbeksu potwierdza, że Marcin Urbaniak chciał kupić pakiet akcji od głównego akcjonariusza Interferii — KGHM Ecoren. Do transakcji jednak nie doszło. Dziś władze tej spółki nie chcą mówić o tym, czy rozważają pomniejszenie pakietu akcji i sprawę zostawiają bez komentarza.

Interferie wyraźnie przeżywają kryzys. Pierwsze dwa kwartały firma zakończyła stratą i dopiero w sezonie letnim wypracowała 2,55 mln zł zysku netto. Akcje handlowane są po około 4,5 zł, wobec 6 zł ceny emisyjnej w trakcie pierwszej oferty publicznej.

Marcina Urbaniaka, oprócz zaangażowania w spółkę Interferie, wiążą z KGHM umowy remontowe poprzez spółkę Remy (dawniej KGHM, dziś włączoną do grupy firm dolnośląskiego przedsiębiorcy).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Szczecińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane