Internet dla klientów z niższej półki cenowej

DI, PAP
opublikowano: 24-02-2012, 06:14

Ci, których stać co miesiąc na wydatek 70-80 zł, są już w sieci. Dostawcy internetu chcą powalczyć o mniej zamożnych – donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Droższe usługi dostępu do internetu sprzedają się coraz wolniej. Operatorzy wprowadzają więc tańszą ofertę. Netia, drugi co do wielkości operator stacjonarnego internetu na rynku, rozpoczyna ofensywę z usługami za 49,90 zł. Ale w tym segmencie od dawna gra już jego większy rywal Telekomunikacja Polska.

"Jednym z filarów naszej poprzedniej oferty była nieograniczona prędkość internetu. Trochę odeszliśmy jednak od bardziej wrażliwych cenowo klientów. Dlatego w nowej odsłonie wprowadzamy usługi dla tej części rynku z niższym abonamentem" - podkreśla Marcin Malinowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu Netii.

Taki krok wymusiło na Netii spowolnienie na rynku szerokopasmowego internetu. Zdaniem analityków powód jest prosty: dochodzi do nasycenia w grupie klientów, których stać na droższe usługi. Telekomy uważają jednak inaczej. "Jest raczej pewna bariera zamożności, która wyhamowuje dalszy dynamiczny wzrost" - mówi Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej.

Netia szacuje, że tzw. klienci wrażliwi na cenę stanowią ok. 30 proc. wszystkich niemających jeszcze internetu w Polsce. Spółka zapowiada, że chce mieć co najmniej połowę udziału w liczbie pozyskanych w tym roku użytkowników z tej grupy. Analitycy podkreślają, że dla Netii i TP dużym zagrożeniem są sieci kablowe na czele z UPC Polska, Multimediami i Vectrą, które od dawna oferują potrójne usługi telewizji, internetu i telefonii.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane