Internet Group odwołał prognozy

KZ, ESPI
opublikowano: 13-11-2008, 09:21

Giełdowa spółka zdecydowła się odwołać prognozy wyników na 2009 i 2009 r., opublikowane zaledwie 5 miesięcy temu. Powodów jest kilka.

Pierwsza z przyczyn to pogorszenie sytuacji makroekonomicznej, rzutujące na niepewność co do prognozowanego tempa wzrostu rynku reklamy. Zakładano, że wrośnie on w tym roku o 11 proc., a w przyszłym – o 8 proc. Obecne szacunki to – odpowiednio – 10,5 i zaledwie 1,7 proc.

Niższe od oczekiwań były też kursy walut, co przełożyło się na spadek przychodów w ramach działalności telekomunikacyjnej i call center. Powodem odwołania prognoz jest również spowolnienie tempa rozwoju oraz deprecjacja walut republika nadbałtyckich (tam osiągana jest istotną część przychodów i zysków w ramach segmentu platformy mediowej), niepewność rozwoju nowych projektów w zmienionych warunkach ekonomicznych, oraz brak spłaty części zadłużenia. Spółce nie udało się bowiem sprzedać akcji i z wpływów z tego spłacić obligacji o wartości 40 mln zł. To – a także wzrost stawek WIBOR - przełożyło się na wyższe koszty finansowe.

Spółka nie miała również możliwości konsolidacji części zysków przypadających udziałowcom mniejszościowym w przypadku spółek działających w republikach nadbałtyckich.

„W warunkach obecnej niepewności związanej z kryzysem i zakładanymi przez inne podmioty ograniczeniami wydatków na marketing i inwestycje Zarząd nie może w odpowiedzialny sposób prognozować, że zostaną wypracowane przychody i zyski założone w czasie dobrej koniunktury rynkowej. W szczególności zachodzące zmiany w otoczeniu makroekonomicznym, mogą mieć wpływ na wycenę aktywów spółki, której wpływ na wynik w chwili obecnej jest trudny do przewidzenia.” – napisano w komunikacie.

Według prognoz, w tym roku spółka miała zarobić 14,1 mln zł przy 416 mln zł przychodów. W przyszłym roku zysk netto miał wzrosnąć do 34,1 mln zł, a przychody – do 461 mln zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ, ESPI

Polecane