Intersport Polska mocno w górę, bo sprzedaż wreszcie wzrosła

opublikowano: 02-11-2017, 15:24
aktualizacja: 02-11-2017, 15:31

Notowania Intersportu Polska mocno rosną po tym, jak spółka pochwaliła się wzrostem sprzedaży w październiku o 3,7 proc. w ujęciu LFL, czyli z porównywalnej powierzchni sklepów.

Jak zaznaczono, to pierwszy miesiąc w tym roku, kiedy dynamika była dodatnia.

"Jest to pozytywny symptom wdrażania I fazy nowego modelu biznesowego" - zaznaczono.

W czym rzecz?

Spółka posiada od 24 marca 2017 r. samodzielną licencję Intersport i od tego momentu rozpoczęła proces wdrażania "Nowego modelu biznesowego", w którym system zamówień wysokomarżowanych marek własnych Intersport - bezpośrednio u producentów - trwa od sześciu do dziewięciu miesięcy.

"W związku z powyższym, efekty wdrażania I fazy "Nowego modelu biznesowego" były widoczne w salonach Intersport dopiero od 28 września br. - po otrzymaniu pierwszych dostaw na nowych warunkach, wyrównaniu brakujących stanów towarowych i rozpoczęciu kampanii marketingowo-informacyjnej. Zarząd oczekuje, że podjęte działania przyniosą w najbliższych miesiącach poprawę wyników sprzedaży, a pełny efekt wprowadzonych zmian będzie widoczny w II fazie procesu, planowanego na wiosnę 2018 roku, kiedy dostawy marek własnych Intersport będą w całości realizowane na nowych zasadach" - podała spółka przed tygodniem, kiedy poinformowała również o szacunkowym wyniku za trzeci kwartał (-689 tys. zł straty brutto) i po trzech kwartałach (4 mln zł straty brutto). 

Łączne przychody netto ze sprzedaży w październiku 2017 roku wyniosły 12,8 mln zł, czyli o 6,4 proc. mniej r/r. Powierzchnia sklepowa zmniejszyła się r/r o 13,9 proc.

Narastająco od stycznia do października 2017 roku spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 145,6 mln zł (-15,2 proc.).

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Intersport Polska mocno w górę, bo sprzedaż wreszcie wzrosła