Czytasz dzięki

Inwestorzy wsparli „polskiego Hyperloopa”

opublikowano: 26-03-2019, 10:08

Hyper Poland jest bardzo bliski realizacji celu – na brytyjskiej platformie crowdfundingu udziałowego zebrał już niemal całą oczekiwaną pulę.

Technologiczny start-up zabiega o uwagę międzynarodowych inwestorów. Hyper Poland prowadzi zbiórkę funduszy na brytyjskiej platformie crowdfundingu udziałowego Seedrs. Potrzebuje 200 tys. EUR na dokończenie budowy demonstratora kolei magnetycznej w skali 1:5. 

Hyper Poland zbiera pieniądze na zminimalizowany demonstrator
kolei magnetycznej. Jeśli się uda, pokaże go światu jeszcze w tym roku.
Zobacz więcej

NOWA MACHINA:

Hyper Poland zbiera pieniądze na zminimalizowany demonstrator kolei magnetycznej. Jeśli się uda, pokaże go światu jeszcze w tym roku. Fot. ARC

Po tygodniu od rozpoczęcia zbiórki ma już na koncie 94 proc. wyznaczonej kwoty (stan na 26 marca 2019 r.). firma uzyskała wsparcie od inwestorów m.in. z Polski, Niemiec, Belgii, Francji i Wielkiej Brytanii. Obecny poziom zainteresowania projektem wróży inicjatywie sukces. Firma zdołała zebrać 160 tys. EUR już w pierwszych dwóch dniach.  

Hyper Poland od kilku lat prowadziła prace badawczo-rozwojowe nad szybką koleją magnetyczną, bazującą na promowanej przez Elona Muska idei Hyperloopa. Start-up z Polski nie ma jednak szans na rywalizację z projektem zakrojonym na tak wielką skalę, wspieranym ogromnymi pieniędzmi przez inwestorów z całego świata. Firma zdecydowała się więc na inną strategię - dochodzenia do celu małymi krokami. 

W pierwszej fazie proponuje dostosowanie obecnej infrastruktury kolejowej do nowych technologicznych rozwiązań. Modernizacja kolei i dostosowanie jej do pojazdów wykorzystujących lewitację magnetyczną pozwoliłaby nowym pociągom – według teoretycznych wyliczeń – na osiągnięcie prędkości do 300 km/h. Fundusze zebrane na Seedrs mają umożliwić spółce prezentację tego etapu projektu jeszcze w tym roku. Od jego powodzenia uzależnione będą prace nad dalszymi fazami.  

- Skracamy drogę do komercyjnego wdrożenia technologii Hyperloop’a. Budowa nowych korytarzy transportowych i całej próżniowej infrastruktury od zera wydaje się być obecnie mało realna z powodu ograniczeń prawnych oraz wysokich kosztów – zaznaczył Paweł Radziszewski, dyrektor ds. technologii Hyper Poland. 

Drugi etap planu Polaków zakłada, że do zmodernizowanej już trakcji kolejowej dobudowana zostanie dodatkowa pokrywa próżniowa, która umożliwi pociągom zwiększenie prędkości do 600 km/h. Idea specjalnych tuneli dla Hyperloopa stanowiłaby dopiero trzeci etap strategii. A nowy system próżniowy oznacza już możliwość podróżowania z prędkością 1200 km/h.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane