Inwestycja lepsza niż w złoto, akcje i dzieła sztuki

MD
opublikowano: 25-09-2009, 13:21

Zakup „klasycznego” auta kolekcjonerskiego okazał się lepszą inwestycją niż kupno akcji, złota, dzieł sztuki czy wina.

- Kiedy masz coś, czego już nie robią, wartość tego rośnie – powiedział Jay Leno, gwiazdor amerykańskiej TV.
Sam ma kolekcję 105 samochodów i 90 motocykli.

None
None

– Jeśli masz wiedzę, prawdopodobnie uda ci się zarobić pieniądze – podkreśla Leno. 

Miał ją Stephen Serio z Waltham w stanie Massachusetts. Diler klasycznych aut ma w ofercie Ferrari 275GTB z 1966 roku. Kupił je pięć lat temu za 500 tys. USD. Obecnie jego wartość szacowana jest na 810 tys. USD.

Ceny aut kolekcjonerskich wzrosły o ok. 60 proc. od września 2006 roku, wynika z indeksu opracowanego przez Davida Kinneya, wydawcy przewodnika cenowego dla kolekcjonerów “Hagerty’s Cars That Matter”. Złoto zdrożało w tym czasie o 30 proc. Indeks Art Market Confidence, opracowany przez Artprice.com, spadł w tym samym czasie o 69 proc. Indeks WinePrices Fine Wine 100 stracił 38 proc., a S&P500 jest o 24 proc. poniżej poziomu sprzed trzech lat.

MD, Bloomberg

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane