Inwestycja w cyfrowy biznes

Phil Lewis, wiceprezes Solutions Consulting w firmie Infor
12-11-2016, 09:40

Nie uda się wprowadzić Industry 4.0 czy Smart Industry bez digitalizacji. A bez niej nie mają też sensu inwestycje w internet rzeczy.

Zwiększona konkurencja jest potężnym motywatorem do wdrożenia transformacji cyfrowej, a celem jest zwiększenie możliwości osiągania przychodów. Światowe Forum Ekonomiczne szacuje, że "łączna wartość dla społeczeństwa i przemysłu transformacji cyfrowej w różnych branżach osiągnie w ciągu najbliższych 10 lat ponad 100 bilionów dolarów".

Od czasu recesji w latach 2008-09 producenci niechętnie sięgają do rezerw kapitałowych i rzadko decydują się na inwestycje, zwłaszcza w projekty długoterminowe. W artykule zamieszczonym niedawno w czasopiśmie Fortune wskazano, że firmy w 2016 częściej planują obciąć lub co najwyżej zachować swoje nakłady inwestycyjne niż zwiększać wydatki. Istnieje powszechna zgoda, że technologie cyfrowe zmienią cały łańcuch produkcyjny, od R&D poprzez łańcuch dostaw, działalność produkcyjną, marketing, sprzedaż i serwis. Ale ta rewolucja nie nastąpi bez właściwego poziomu finansowania. Inwestycje w technologię czujników, nowoczesnych rozwiązań ERP, analitykę danych oraz wdrożenia chmury są konieczne w technologii produkcji. Zbyt duże jest ryzyko, że zaniedbując rozwój cyfrowy pozostawiamy szerokie pole do działania naszym konkurentom.

Jest całkiem prawdopodobne, że sam tylko szef IT nie będzie w stanie sprostać wszystkim wyzwaniom, jakie cyfryzacja stawia przed przedsiębiorstwem i cel osiągnie dopiero we współpracy z ekspertami wspierającymi jego strategię, oceniającymi wartość biznesową, priorytety, pomagającymi tworzyć plany, mapy drogowe, prototypy i skutecznie wdrażać rozwiązania cyfrowe. W Polsce i generalnie w Europie Środkowej i Wschodniej większość specjalistów i menedżerów ma świadomość, że ich przedsiębiorstwo wymaga zmian i wcześniej czy później musi przejść transformację cyfrową. 

Zarządzający zakładami przemysłowymi oraz menedżerowie średniego szczebla zdają sobie sprawę z niedostatków obecnych systemów informatycznych, które przestały spełniać oczekiwania ze względu na niewydolne narzędzia komunikacji, spowalniające proces decyzyjny. Często przeszkodą są przestarzałe rozwiązania ERP, dostosowywane na siłę do potrzeb zakładu. Aby odnieść sukces w cyfrowej transformacji potrzebny jest system ERP, który zadba o zapewnienie podstaw produkcyjnych przedsiębiorstwa, system gotowy na wyzwania związane z digitalizacją, łączący elastyczność chmury z wdrażaniem zaawansowanej analityki biznesowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Phil Lewis, wiceprezes Solutions Consulting w firmie Infor

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Inwestycja w cyfrowy biznes