Inwestycje za 100 mln zł

Marcin Gesing
24-08-2004, 00:00

Szansą na rozwój Metsä Tissue są instytucje. Chcąc zaspokoić ich popyt na papier higieniczny, firma musi zwiększyć moce produkcyjne.

Polska spółka fińskiego koncernu Metsä Tissue realizuje w tym roku inwestycje wartości ponad 100 mln zł. To czołowy producent papierów higienicznych w Polsce, posiadający zakłady w Konstancinie-Jeziornie pod Warszawą oraz w Krapkowicach koło Opola.

— Około 23 mln EUR pójdzie na powiększenie mocy produkcyjnych w Krapkowicach. W zakładzie montujemy nowe linie technologiczne i maszyny papiernicze. Moce chcemy podnieść przynajmniej o 10 proc. — mówi Jarosław Urban, dyrektor sprzedaży Metsä Tissue na Europę Środkową i Wschodnią.

Metsä Tissue sprzedaje na polskim rynku papiery higieniczne dla klientów detalicznych pod markami Lambi, Mola i Alfa oraz dla firm — Katrin oraz Saga. W segmencie dla firm (AFH — away from home) firma upatruje szans na rozwój. Już obecnie jej udział w tym rynku szacowany jest na 42 proc. W tym roku planuje zwiększenie przychodów ze sprzedaży o 30 proc. — do około 200 mln zł.

— Zabiegamy o klientów instytucjonalnych, głównie duże koncerny. Ich rozwój automatycznie przekłada się na wzrost naszej sprzedaży — mówi Jarosław Urban.

Konkurentami spółki w segmencie AFH są: SCA Hygiene Products, Fabryka Papieru Piechowice i Lamix, a w detalicznym — Kimberly Clark (marka Velvet) i Delitissue (Regina).

Około 30 proc. papierów higienicznych Metsä Tissue trafia na eksport, głównie do Skandynawii, Niemiec, Czech, Słowacji.

Firma zatrudnia 484 osoby. Nie ujawnia wyniku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Gesing

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Inwestycje za 100 mln zł