Czytasz dzięki

PKO BP aktywował 5 mln IKO

opublikowano: 07-10-2020, 22:00

2,1 mln klientów banku komunikuje się z nim wyłącznie przy użyciu telefonu. 2,7 mln co tydzień loguje się do aplikacji mobilnej.

W marcu 2013 r. PKO BP ogłosił premierę nowej mobilnej aplikacji płatniczej IKO. Zbigniew Jagiełło, prezes banku, tłumaczył, że nazwę trzeba czytać wspak, żeby właściwie ją zrozumieć. Polskie banki wówczas jeden po drugim oddawały klientom do użytku coraz ciekawsze aplikacje do zdalnego bankowania. PKO BP poszedł dalej, bo odpalił nie tyle aplikację, co cały system płatniczy do płatności zbliżeniowych, internetowych, wypłacania gotówki. Bank spodziewał się, że IKO do końca roku ściągnie 100 tys. klientów, a w 2015 r. przewidywał, że ich liczba wyniesie 1 mln. Dzisiaj z aplikacji korzysta aktywnie ponad blisko 5 mln osób. Tyle że nazywa się ona Blik. PKO BP zamiast samodzielnie rozwijać aplikację, zawiązał sojusz z innymi bankami i na bazie IKO powstał nowy system płatności — jedna z niewielu takich platform na świecie.

PKO BP, którym kieruje Zbigniew Jagiełło, mocno podciągnął się w
ostatnich latach cyfrowo. Dzisiaj to równorzędny gracz dla takich cyfrowych
wyjadaczy jak ING i mBank.
Zobacz więcej

CYFROWA TRANSFORMACJA:

PKO BP, którym kieruje Zbigniew Jagiełło, mocno podciągnął się w ostatnich latach cyfrowo. Dzisiaj to równorzędny gracz dla takich cyfrowych wyjadaczy jak ING i mBank. Fot. ARC

PKO BP, oddając IKO, znalazł się w dość trudnej sytuacji, bo sporo zainwestował w budowę aplikacji i nie bardzo miał co zaoferować klientom w zamian. Zaczął stopniowo rozwijać internetowy serwis, który na początku dostosował tylko do przeglądarek w telefonie i dopiero później zbudował aplikację. Miał to szczęście, że kiedy zabrał się za nadrabianie zaległości w cyfryzacji, konkurencja — głównie mBank, BZ WBK i częściowo ING — dostały zadyszki. Pekao w stawce w ogóle się nie liczył i nie liczy. Dzisiejszy PKO BP i ten sprzed siedmiu lat to jednak inne instytucje. Inaczej też wygląda rynek. Bank pochwalił się, że aktywował 5 mln aplikacji. Według danych PRNews przynajmniej raz w miesiącu do aplikacji loguje się 3,7 mln osób. Drugi pod względem liczby logowań jest mBank — 2,4 mln, ING notuje 2,2 mln wejść przez aplikację, a Pekao i Santander — 1,8 mln.

PKO BP twierdzi, że ma 3,9 mln unikatowych użytkowników mobilnych, 2,7 mln loguje się do aplikacji co tydzień, a 2,1 mln klientów zalicza do kategorii „mobile only”. Bank spodziewa się, że na koniec roku liczba pobrań IKO przekroczy 5,2 mln. Zbigniew Jagiełło, prezentując dane, powiedział, że kolejny cel to 10 mln aplikacji. Jednak menedżerowie z pionu bankowości mobilnej obecni podczas prezentacji kilka razy podkreślali, że będzie to trudne zadanie. Zapowiedzieli natomiast, co nowego pojawi się do końca roku w aplikacji: płatności za autostrady, dostęp do e-Tożsamości, aktywacja IKO na zagranicznych telefonach, przelewy podzielonej płatności dla klientów firmowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Polecane