IQ Publishing stawia na sklepy dla graczy

[MGA]
01-03-2012, 00:00

Spółka chce otworzyć 20 własnych salonów zgrami komputerowymi. Pieniądze zdobędzie na NewConnect.

Przeżywająca boom branża gier komputerowych to nie tylko producenci takich hitów, jak „Wiedźmin” czy „Sniper”. Działają w niej także mniejsze firmy, zajmujące się sprzedażą gier czy dystrybucją akcesoriów dla graczy. Jeden z liderów tego segmentu — warszawska spółka IQ Publishing — planuje w tym roku zadebiutować na NewConnect, by zdobyć do 6 mln zł.

— Chcemy te pieniądze przeznaczyć na rozwój firmy w nowychobszarach. Naszym głównym celem jest budowa sieci sklepów dla graczy — twierdzi Tomasz Mazur, prezes i założyciel IQ Publishing (był m.in. szefem Cenega Polska, jednego z czołowych dystrybutorów gier).

Jego zdaniem, nasz kraj jest jedynym tak dużym rynkiem na świecie, na którym nie ma sieci sklepów dedykowanych graczom. Tymczasem branża gier rozwija się w błyskawicznym tempie, coraz więcej klientów jest zainteresowanych nie samym zakupem, ale także np. doradztwem. Dlatego IQ Publishing chce wejść w tę lukę.

Planuje uruchomienie do 20 salonów, w których będzie można kupić gry oraz akcesoria, sprzęt dedykowany graniu oraz gadżety związane z grami. Uzupełnieniem sklepów będzie portal internetowy.

Pierwsze lokale mają zostać otwarte jeszcze w tym roku. Spółka zamierza też postawić na tworzenie własnych tytułów. Jednak w przeciwieństwie do innych firm będzie zajmować się tylko ich produkcją i wydawaniem. Działalność deweloperską zamierza zlecić na zewnątrz.

— Zamierzamy postawić na współpracę z małymi podmiotami, które mają pomysł na grę, ale nie mają finansowania i wiedzy, jak zabrać się do jej produkcji — wyjaśnia prezes.

Jego zdaniem, w Polsce jest wiele firm, które borykają się z problemem zdobycia pieniędzy na produkcję. IQ Publishing zamierza im pomagać. Obecnie główny obszar działalności IQ Publishing to dystrybucja akcesoriów do konsol. Firma dostarcza je do sieci hipermarketów, marketów ze sprzętem elektronicznym, dystrybutorów sprzętu IT oraz za pośrednictwem własnego sklepu internetowego. W 2011 r. miała ponad 3 mln przychodów.

Debiut na NewConnet IQ Publishing planuje na drugą połowę roku. Przekształcenie ze spółki jawnej w spółkę z o.o., a potem akcyjną zajmie jej kilka miesięcy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [MGA]

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / IQ Publishing stawia na sklepy dla graczy