ISM pogłębił spadki na amerykańskich parkietach

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 05-10-2005, 16:38

Wbrew nadziejom analityków i części inwestorów, pierwsza faza notowań na amerykańskich giełdach przebiega pod dyktando podaży. Zachowawcza postawa graczy to efekt, wtorkowych komentarzy przedstawicieli Fed, którzy sugerując wzrost presji inflacyjnej, deklarowali dalsze zaostrzanie polityki monetarnej.

Wbrew nadziejom analityków i części inwestorów, pierwsza faza notowań na amerykańskich giełdach przebiega pod dyktando podaży. Zachowawcza postawa graczy to efekt, wtorkowych komentarzy przedstawicieli Fed, którzy sugerując wzrost presji inflacyjnej, deklarowali dalsze zaostrzanie polityki monetarnej.

Rynek z obawą wyczekiwał też prezentacji najnowszego odczytu indeksu aktywności sektora usługowego za wrzesień i wielkości zapasów paliwowych.

W pierwszym przypadku niepokój inwestorów okazał się jak najbardziej uzasadniony. Instytut Zarządzania Podażą (ISM) poinformował bowiem, iż we wrześniu indeks aktywności sektora usług spadł do 53,3 pkt z 65,0 pkt w sierpniu. Analitycy oczekiwali spadku do 61,0 pkt.

Na celowniku handlujących znalazły się papiery największego koncernu motoryzacyjnego General Motors, który poinformował o sprzedaży swoich udziałów w Fuji Heavy Industries, właściciela marki Subaru. Firma zapowiedziała, że transakcja znajdzie odzwierciedlenie w wynikach IV kwartału. Kurs akcji spółki zwyżkuje o około 0,4 proc.

Sięgającym ponad 16 proc. Spadkiem wyceny zareagowali inwestorzy na doniesienia New York Times, iż broniący się przed bankructwem koncern Delphi pwróci do życia tylko w przypadku dogadania się z GM i związkami zawodowymi.

Rośnie natomiast kurs papierów Yum Brands, właściciela restauracji Taco Bell, KFC i Pizza Hut podniósł prognozę zysku na 2005 r. Kurs akcji rośnie około 4 proc.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane