Czytasz dzięki

Jagiełło: wykorzystujemy pandemię do przyspieszenia procesu cyfryzacji banku

PAP
opublikowano: 05-08-2020, 14:55

Bank wykorzystał czas pandemii na przyspieszenie digitalizacji. Do sieci przenoszą się zarówno pracownicy banku, jak i klienci, także ci, którzy przed pandemią nie korzystali z kanałów cyfrowych - powiedział w środę Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, podczas konferencji.

Przedstawiciele banku przyznali, że podczas pandemii dokonali przeglądu strategii banku i priorytetów na najbliższe miesiące. Po aktualizacji celami banku będą: sprzedaż i obsługa cyfrowa, dywersyfikacja przychodów, z naciskiem na przychody prowizyjne oraz efektywność operacyjna.

Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP
Zobacz więcej

Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP Fot. WM

Prezes stwierdził, że ograniczenia związane z pandemią będą nam towarzyszyć jeszcze co najmniej kilka miesięcy, jednak bank wykorzystał ten czas na przyspieszenie strategii digitalizacji.

PKO BP podał, że wprowadził model hybrydowy pracy doradców, z rosnącą rolą kanałów cyfrowych, do korzystania z których namawiano klientów, zarówno pod kątem obsługi, jak i sprzedaży produktów.

Bank zauważył też, że mimo mniejszego ruchu w oddziałach odnotowano większą aktywność w internecie, zarówno klientów już przed pandemią korzystających z kanałów cyfrowych, jak i migrujących z placówek stacjonarnych.

Jagiełło dodał, że coraz większy wpływ na proces udzielania kredytów mają technologie informatyczne, w tym big data.

Prezes przyznał, że poprzez digitalizację i automatyzację wielu procesów zmienia się zatrudnienie, ponieważ zmniejsza się liczba oddziałów, a wiele czynności dotychczas wykonywanych przez doradców, jest dostępne w ramach samoobsługi klienta. Jego zdaniem liczba pracowników sektora bankowości będzie się zmniejszała, za to będą rosły ich kompetencje technologiczne.

"PKO BP nie podejmuje decyzji co do zamknięcia oddziałów, te decyzje podejmują klienci" - stwierdził Jagiełło. "To oni decydują o tym, czy chcą odwiedzać" - placówkę PKO BP.

Dodał, że wybuch pandemii wymusił skokowe zainteresowanie cyfrowym dostępem do banku, a PKO BP dostosowuje liczbę placówek, zarówno oddziałów, jak i agencji, do zainteresowania, nie planując gwałtownych i masowych zamknięć stacjonarnych placówek z własnej inicjatywy.

Jagiełło powiedział, że uruchomiona 1 lipca platforma Automarket to jej pierwsza odsłona, platforma będzie ciągle rozwijana, zyskując nowe funkcjonalności, na kształt bankowej aplikacji IKO, która ma obecnie wersję 4.0, a trwają prace nad piątą wersją.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszego miesiąca działania platformy" - powiedział prezes. Wskazał, że w lipcu odnotowano w sieci kilkaset tysięcy wejść na Automarket.

"Chcemy, aby to była podstawowa platforma do obrotu sprzedaży i najmu samochodów w Polsce, taki jest plan" - dodał.

Wedle prezesa równoległe trwają prace dotyczące podobnej platformy dotyczącej mieszkań i nieruchomości, która ujrzy światło dzienne w 2021 r.

Wiceprezes Rafał Kozłowski zwrócił uwagę, ze rośnie presja regulacyjna, która skutkuje dla PKO BP m.in. tym, że rosną składki na fundusz gwarantowania depozytów.

Kozłowski powiedział, że wzrosły też koszty ryzyka, a w przypadku PKO BP bank odpisał z wyprzedzeniem, na podstawie wyników z modeli statystycznych, dodatkowe odpisy na potencjalne skutki pandemii, co podniosło koszty ryzyka o ok. 350 mln zł, wykazując w bilansie w sumie prawie 1 mld zł na koszty związane z ryzykiem.

Frankowicze kontra banki
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
×
Frankowicze kontra banki
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany co dwa tygodnie
Kamil Zatoński
Informacje dla zadłużonych we franku szwajcarskim. Rozstrzygnięcia z sal sądowych, opinie prawników, bankierów i zainteresowanych problemem
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane