Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli o identyfikacji wizualnej firmy

Partnerem publikacji jest: Kreatywnestudio.pl
opublikowano: 02-08-2018, 22:00

ROZMOWA Z MAJĄ SZWED, WŁAŚCICIELKĄ KREATYWNESTUDIO.PL

Obecnie dużo mówi się o identyfikacji wizualnej. Czy pani zdaniem jest ona rzeczywiście istotna?

Codziennie powstają nowe firmy, które często oferują podobne usługi. Pojawia się pytanie: jak się wyróżnić w takim tłumie? Odpowiedzią jest przemyślana i dopracowana identyfikacja wizualna. Tak jak w poznaniu nowego człowieka decydujące są pierwsze trzy sekundy, tak też wizerunek firmy może pomóc lub zaszkodzić w zbudowaniu pierwszego wrażenia. Dzięki zachowaniu spójności w tym zakresie klient postrzega nas jako firmę godną zaufania.

Jaki jest pierwszy krok w tworzeniu identyfikacji wizualnej?

Najważniejsza jest rozmowa i briefing. To nam pozwala wykonaćnie tylko logo, ale koncepcję identyfikacji wizualnej w pełni odpowiadającej charakterowi firmy i wyznawanych przez nią wartości.

Co wchodzi w skład identyfikacji wizualnej?

Wszystko to, co składa się na wizerunek firmy, zaczynając już od tak drobnego elementu, jak na przykład długopis z logo firmy. Zlecając nam stworzenie identyfikacji wizualnej, klient otrzymuje logo wraz z pełną księgą znaku zawierającą szczegółowy opis użytej typografii i kolorystyki. To jest dopiero pierwszy etap. Następnie tworzymy akcydensy, czyli papier firmowy, wizytówki, teczki, czy koperty i materiały reklamowe (foldery, plakaty i ulotki). Spójność należy również zachować w miejscu pracy, dbając o utrzymanie stylu i kolorystyki tego miejsca, jak i ubioru jego pracowników.

A co z wizerunkiem w sieci?

Jest on kluczowy w dzisiejszych czasach. Niezbędne jest zachowanie spójności marki na stronie internetowej czy w social mediach.

E-bannery, grafiki i zdjęcia są ważnym elementem tworzącym postrzeganie firmy. Profesjonalny wygląd strony internetowej i łatwość w znalezieniu informacji są pomocne w pozyskiwaniu nowych klientów.

Co z istniejącą już firmą, której zależy na odświeżeniu wizerunku?

Rozwiązaniem jest rebranding. Jego celem nie jest całkowita zmiana wizerunku. Pamiętajmy, że wartością takich firm jest tradycja i doświadczenie, które należy podkreślić przy pracy nad odświeżeniem identyfikacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Partnerem publikacji jest: Kreatywnestudio.pl

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli o identyfikacji wizualnej firmy