Jak firma z Poznania podbiła międzynarodowe rynki?

Puls Biznesu
opublikowano: 24-05-2018, 22:00
aktualizacja: 24-05-2018, 23:09

Nesperta, właściciel marki Semilac, obchodzi 5. rocznicę działalności na rynku.

Nesperta, właściciel marki Semilac, obchodzi 5. rocznicę działalności na rynku. W tym okresie, poznański producent lakierów hybrydowych dynamicznie się rozwinął i osiągnął pozycję lidera. Poza popularnością w kraju, firma może pochwalić się obecnością na 35 rynkach międzynarodowych. Jakie są kulisy sukcesu firmy?

Budowanie pozycji w Polsce

Najważniejszymi elementami składającymi się na sukces Nesperty są wysoka jakość i bezpieczeństwo produktów. Potwierdzają to liczne certyfikaty i wyróżnienia, które otrzymuje marka Semilac. Warto wymienić tu np. „Dermatest”, świadczący o pozytywnych wynikach badań dermatologicznych, pod nadzorem eksperta, dr. Vernera Wossa. Dodatkowo, wszystkie produkty Semilac służące do manicure hybrydowego, przeszły również badania właściwości dermatologicznych składu i otrzymały certyfikaty wystawiane przez ProYou, które potwierdzają że manicure hybrydowy wykonany według zaleceń Semilac jest bezpieczny. Nesperta ogromną wagę przywiązuje również do wysokich standardów pracy w swojej fabryce w Komornikach pod Poznaniem. Zgodnie z uzyskanym certyfikatem ISO 22216 cały proces produkcji, magazynowania i konfekcjonowania jest zgodny z wytycznymi Polskiej Izby Handlu Zagranicznego.

To właśnie dzięki najwyższym standardom produktów - Polki zaufały marce. Według badań Kantar Millward Brown aż 67% użytkowniczek hybryd wybiera właśnie lakiery Semilac. Stawia to markę w pozycji lidera branży w Polsce.*

Poznawanie potrzeb klientek

Firma chce odpowiadać na oczekiwania konsumentek i na bieżąco reagować na zmieniające się potrzeby globalne rynku. Dlatego producent wzbogaca swoje portfolio i wchodzi w nowe kategorie tj. pomadki do ust czy cienie do powiek. Swojej decyzje opiera o dokładną obserwację rynku i konsumentów – przeprowadzając cykliczne badania i ankiety. Dodatkowo, Nesperta na bieżąco monitoruje portale, grupy dyskusyjne i fora, by dobrze poznać swoje klientki i opinie dotyczącą marki.

Dwustronna komunikacja

Nesperta stawia również na dialog z klientami, w tym celu wykorzystuje komunikację w social media. Celem tych działań jest ciągłe angażowanie użytkowniczek, współtworzenie treści oraz publikowanie materiałów w odpowiedzi na ich potrzeby. Głównymi kanałami mediów społecznościowych Semilac są: Facebook, Instagrami i YouTube. Dzięki profilom firma może na bieżąco odpowiadać na pytania czy sugestie swoich konsumentek. Dodatkowo, Semilac przez swoje profile chce inspirować i edukować np. na kanale Semilac TV, która jest pierwszą telewizją internetową w branży. Komunikacja w social media również przynosi sukcesy marce. Konsekwentna strategia, interesujący i dopasowany content oraz współtworzenie profilu z klientkami od kilku lat zapewniają pozycję lidera wśród polskich kont na Instagramie w kategorii FMCG oraz Kosmetyki pod względem liczby obserwatorów i zaangażowania. W ciągu roku działalności kanału, materiały obejrzano już ponad 1,5 mln razy, opublikowano pod nimi ponad 4 tys. komentarzy i dodano ponad 10 tys. polubień.

Poza komunikacją na popularnych kanałach social media, Nesperta, uruchomiła innowacyjne narzędzie on-line do komunikacji z użytkownikami. Semilac HUB to crowdsourcingowa platforma, za pomocą której użytkownicy mogą przekazać swoje propozycje rozwiązań i innowacji dedykowanych marce. Najciekawsze pomysły będą nagradzane i wdrażane przez jej właściciela. W ciągu 7 dni działania platformy zgłosiło się ponad 200 osób, które chciały podzielić się swoimi pomysłami na nowe produkty, usługi czy inne udogodnienia w marce.

Filary globalnego sukcesu

Nesperta swoją aktywną ekspansję na rynki międzynarodowe rozpoczęła w 2015 roku. W ciągu 3 lat stała się obecna w 35 krajach. Każdego roku firma odnotowuje wzrost eksportu o ok. 50% np. w roku 2017 było on o 68% wyższy niż 2016. Dzięki wysokiej jakości produktów i najwyższym standardom, firma zdobyła zaufanie jako rzetelny partner biznesowy. Nesperta skupia się na budowaniu międzynarodowych społeczności wokół marki i wartościowej ofercie. Firma wciąż poszerza swoją ofertę produktową, wprowadza innowacje i podnosi efektywności łańcucha dostaw. Największe obecnie rynki eksportowe to: Hiszpania, Rumunia, Grecja, Serbia (Bałkany), Niemcy, Wielka Brytania, Włochy. Nesperta planuje do końca 2018 dalszą ekspansję na co najmniej 10 kolejnych rynków chce m.in.: dotrzeć do: Ameryki Południowej, Kazachstanu, Armenii, Gruzji, czy krajów bliskiego wschodu.

*Według badań Kantar Millward Brown aż 67% użytkowniczek hybryd wybiera lakiery hybrydowe Semilac. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie kobiet w wieku 18-65 lat w listopadzie 2017 roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Jak firma z Poznania podbiła międzynarodowe rynki?