Jak firmy korzystają z programów biurowych?

  • Materiał partnera
opublikowano: 12-07-2019, 15:15

63 proc. pracowników co najmniej raz w tygodniu korzystają z firmowej poczty na prywatnych urządzeniach, ponad połowa używa profesjonalnej poczty, a 66 proc. chroni swoje urządzenia pinem lub hasłem - tak wynika ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród firm.

Urządzeniami najczęściej wykorzystywanymi do przetwarzania dokumentów firmowych oraz firmowej poczty elektronicznej są laptopy z system Windows. Taki sposób działania zadeklarowało ponad 50% uczestników ankiety. Spora część użytkowników używa do tych celów telefon komórkowy (smartfon) 41% zadeklarowało korzystanie z poczty firmowej przy pomocy tego urządzenia. Około 36% ankietowanych wskazało komputer stacjonarny jako urządzenie na którym przetwarzana jest dokumentacja i elektroniczna korespondencja firmowa.

63% ankietowanych przyznało, że używa prywatnego urządzenia do przetwarzania dokumentacji lub e-maili firmowych co najmniej raz w tygodniu. 78% respondentów przyznało, że ma możliwość pracy z domu lub spoza siedziby firmy oraz ma dostęp do dokumentów i poczty firmowej. 95% ankietowanych zadeklarowało korzystanie z programu antywirusowego. Wyłącznie z wersji płatnej korzysta 34%. Najczęściej wskazywaną (43%) wersją oprogramowania była wersja bezpłatna.

Hasło dostępu lub kod PIN są najczęściej wybieranymi sposobami zabezpieczania dostępu do swojego urządzenia. Na ten rodzaj zabezpieczeń wskazało 66% ankietowanych. 27% w ogóle nie stosuje zabezpieczenia urządzenia. Odnośnie zabezpieczenia danych firmowych najczęściej wskazywanym sposobem (64%) było ustawianie hasła dostępu lub kodu PIN. Najczęściej wskazywanymi miejscami przechowywania kopi zapasowych danych są dysk zewnętrzny 36% oraz „chmura” 34%.

Najczęściej wskazywanymi zagrożeniami, z którymi ankietowani mieli do czynienia korzystając z komputerów lub smartfonów były wirusy i złośliwe oprogramowanie (29%) oraz niepowołany dostęp do konta (bankowego, pocztowego) (21%). 33% ankietowanych zadeklarowało, że nigdy nie miało problemu z cyberzagrożeniami.

Najczęściej wykorzystywanymi narzędziami do pracy z dokumentami wśród ankietowanych są pakiet Office (67%) oraz dokumenty Google (43%). Jako główny narzędzia do komunikacji z klientami wskazywano profesjonalną pocztę elektroniczną z własną domeną (53%) oraz pocztę darmową (38%).

Praca zdalna dla  pracowników została oceniona jako rozwiązanie raczej innowacyjne (średnia ocen 3,38 dla skali o 1 do 5). 48% wskazało odpowiedzi z górnego zakresu skali 4 lub 5.

Jako preferowaną formę płatności subskrypcyjnej najczęściej wskazywano opłaty w cyklu miesięcznym (45%)

Mając wybór pomiędzy możliwością przechowywania informacji w chmurze lub na dysku zewnętrznym pierwsze rozwiązanie było wskazywane nieco częściej (56%). Kupując nowe urządzenie 61% zadeklarowało chęć zakupu pakietu Office wraz z urządzeniem.

Na pytanie „Który aspekt związany z pracą jest dla Ciebie najważniejszy?” blisko połowa (49%) wskazała na bezpieczeństwo.

Spośród ankietowanych 70% to osoby samozatrudnione. Najczęściej wskazywanym profilem działalności jest działalność usługowa (60%) Najczęściej reprezentowaną kategorią wiekową jest przedział 25-35 lat (29%). 24 lat lub mniej zadeklarowało 17% ankietowanych. 49% osób prowadzi działalność w okresie od 1 do 5 lat. 17% krócej niż rok. 83% rok lub dłużej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MATERIAŁ PARTNERA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu