Jak hipermarkety, to na Wschodzie

Katarzyna Łasica, ANP
opublikowano: 02-08-2006, 00:00

Niemiecki koncern handlowy idzie jak burza. Po udanym kwartale planuje poszerzenie sieci hipermarketów.

Grupa Metro, największy niemiecki detalista i jednocześnie właściciel m.in. sieci hipermarketów Real, Media Markt i Saturn, osiągnęła w drugim kwartale 262,4 mln EUR zysku netto, czyli o 144,4 mln EUR więcej niż prognozowali analitycy i o 88 proc. więcej niż przed rokiem. Poprawa wyników była możliwa m.in. dzięki sprzedaży za ponad 143 mln EUR części udziałów sieci Praktiker oraz dzięki rosnącej dynamice wzrostu sprzedaży poza granicami Niemiec, m.in. w Polsce, Rosji i Rumunii. Na tych rynkach przychody wzrosły o 13,1 proc. do 7,9 mld EUR, co stanowi 56,2 proc. sprzedaży całej grupy.

W lipcu niemiecka spółka poinformowała, że przejmie od francuskiej grupy Casino sieć 26 hipermarketów Geant w Polsce. Wartość transakcji wynosi 224 mln EUR.

W zeszłym tygodniu grupa przejęła wszystkie 85 amerykańskich hipermarketów Wal-Mart w Niemczech, które w 2005 r. osiągnęły obroty wartości około 2 mld EUR i zatrudniają ponad 11 tys. pracowników.

Hans-Joachim Koerber, prezes Grupy Metro, zapowiedział, że jego firma chce rozszerzyć działalność na szybko rozwijających się rynkach Europy Wschodniej. Spółka zamierza w tym roku zwiększyć liczbę swoich zagranicznych hipermarketów o co najmniej sto. W sumie dawałoby to grupie 844 sklepy za granicą, które konkurowałyby przede wszystkim z francuskim Carrefourem i brytyjskim Tesco. Po tej akwizycji sieć hipermarketów Real w Polsce wzrośnie do 49, z obecnych 30.

Na koniec czerwca 2006 r. Grupa Metro miała ponad 2 tys. hipermarketów w 30 krajach. W drugim kwartale tego roku niemiecki detalista otworzył 22 nowe sklepy, w porównaniu z 14 w takim samym okresie 2005 r.

Wczoraj po południu na frankfurckiej giełdzie za akcję Grupy Metro płacono 43,92 EUR, czyli 0,73 EUR mniej niż na poniedziałkowym zamknięciu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica, ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu