Czytasz dzięki

Jak mierzyć efektywność działań w digitalu?

  • Materiał partnera
opublikowano: 12-11-2019, 14:14

Z roku na rok rozkład czasu poświęcanego na konsumpcję mediów dynamicznie się zmienia. W 2014r. 74% Polaków w wieku 15+ oglądało TV codziennie, w 2018r.

Z roku na rok rozkład czasu poświęcanego na konsumpcję mediów dynamicznie się zmienia. W 2014r. 74% Polaków w wieku 15+ oglądało TV codziennie, w 2018r. już tylko 52% badanych deklaruje taki zwyczaj1. Uwaga Polaków przesuwa się w kierunku internetu. Zmianę tę wspiera szybki rozwój technologii mobilnych - użytkownicy przenoszą coraz więcej aktywności online na smartphony, z którymi spędzają coraz więcej czasu. Potęga kampanii internetowych przekłada się na liczby. W pierwszym kwartale 2019r. wydatki na reklamę w internecie to aż 1,1 mld zł2. To 9% wzrost w porównaniu rok do roku!

Zobacz więcej

Anna Charytoniuk, Digital Manager, Resolution

Skąd marketerzy wiedzą, gdzie są ich klienci i jak do nich dotrzeć w sposób najbardziej efektywny? Ścieżkę zakupową pomaga nam określić badanie Consumer Decision Journey, które przeprowadza nas przez miejsca styku konsumenta z marką. Kiedy już wiemy jak nasi klienci konsumują media, jak wygląda ich proces zakupowy, planujemy kampanie reklamowe.

Kampanie prowadzone w mediach offline’owych różnią się od online’owych. Charakterystyki rzeczonych mediów to obszerny temat, nie raz omawiany. Internet to precyzyjne, policzalne medium, gdzie znamy segmenty klienckie. Tu komunikaty powinny być dopasowane, a dla niektórych branż wręcz spersonalizowane.

Jak mierzyć efekty działań reklamowych?

Ostatecznym celem kampanii reklamowych jest oczywiście generowanie wzrostów sprzedaży. Efekt ten jest jednak często odległy w czasie i podlega wpływom wielu innych czynników, jak np. dystrybucja, czy pogoda. Aby zmierzyć skuteczność kampanii reklamowej warto zatem mierzyć parametry pośrednie, takie jak zmiany świadomości marki, świadomości oferty, atrybutów marki, czy stosunku konsumentów do marki.

A co z samym onlinem?

Na rynku są dostępne różne narzędzia wspierające pracę marketerów. Podstawowe panele analityczne pozwalają śledzić źródła danych ze względu na lokalizację czy urządzenia: desktop, mobile. Zaawansowane systemy nie tylko mierzą ruch, ale dają łatwy dostęp do szczegółowych raportów cross device, określają ścieżki konwersji ale też pozwalają na zakup mediów i optymalizację kampanii reklamowych. Część z nich zawiera również algorytmy, które chronią kampanie przed nadużyciami dzięki zabezpieczeniom antyfraudowym.

Autorzy:

Anna Elwart, Managing Director, Resolution

Anna Charytoniuk, Digital Manager, Resolution

[1]IAB IAB HowTo WWW + TV 2018
[2] IAB, AdEx 2019 Q1

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane