Jak nie otwierać galerii handlowych

Agnieszka Janas
opublikowano: 23-05-2006, 00:00

Centrum Manufaktura w Łodzi ma olbrzymi potencjał. Składają się na niego: odrestaurowane budynki dawnej fabryki Izraela Poznańskiego, nowoczesna galeria handlowa (z parkietem na podłogach!) oraz klimat miasta — robotniczego i wyrafinowanego zarazem (szkoła filmowa). Otwarcie takiego kompleksu to samograj, podczas którego można wykorzystać m.in. film „Ziemia obiecana” laureata Oscara Andrzeja Wajdy. I kuchnię kilku narodów: polską, żydowską, niemiecką i francuską, czyli reprezentującą kraj pochodzenia dewelopera — spółkę Apsys.

A jednak organizatorzy pokazali, że wszystko można zepsuć. Potknęli się już podczas konferencji prasowej, którą rozpoczęli mimo nieobecności dziennikarzy z Warszawy. Można nie czekać na spóźnialskich, ale... dojazd zorganizowany był przez dewelopera. Kolejnym nietaktem było pokazanie na filmie dwóch światów: francuskiego kierownictwa i polskich robotników. Zapomniano przy tym, że wśród tych ostatnich były ofiary śmiertelne katastrof budowlanych, mających miejsce na terenie obiektu.

Dodatkowo organizatorzy przyjęli za pewnik, że będzie piękna pogoda i „program kulturalny” zaplanowali na świeżym powietrzu... Zostali więc zaskoczeni deszczem, tak rzadkim w Polsce jak śnieg w Kongo. I program stał się smętnym pokazem mokrej sztuki ulicy.

Zapowiadane jako wielkie wydarzenie otwarcie nastąpiło w obiekcie, w którym z części nieoddanych budynków straszyły powybijane szyby, a wokół parkingów panoszyły się hałdy piasku i gruzu. Jedynymi jasnymi akcentami była postawa najemców. Szczególnie wyróżnił się jeden. W jego butiku podawano szampana. W innych sklepach gości witano kwiatami. Szkoda, że uruchomienie całości nie dorastało poziomem do otwarć poszczególnych sklepów...

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu