Jak pierwsza liga gra w internecie

RAF
opublikowano: 12-01-2009, 00:00

Wśród klubów piłkarskich najlepsze oficjalne serwisy internetowe mają niedawni spadkowicze z ekstraklasy: Zagłębie Lubin i Widzew Łódź.

Wśród klubów piłkarskich najlepsze oficjalne serwisy internetowe mają niedawni spadkowicze z ekstraklasy: Zagłębie Lubin i Widzew Łódź.

Strony internetowe klubów, które obecnie grają w I lidze (dawniej II liga), ocenił portal Pilka24.pl. Lubin i Widzew w zestawieniu o jeden punkt wyprzedziły strony Korony Kielce i GKS Katowice. Natomiast na samym końcu zestawienia są Kmita Zabierzów, który w ogóle nie ma oficjalnego serwisu, i Dolcan Ząbki, który swoją oficjalną stronę ma w serwisie dewelopera (jest on sponsorem klubu), na dodatek zawiera ona wyłącznie podstawowe, od lat nieaktualizowane informacje. Niespodzianką in minus jest również Wisła Płock — klub, który jeszcze niedawno grał w ekstraklasie, dzieli piłkarską stronę WWW ze szczypiornistami. W dodatku jest ona rzadko aktualizowana.

Jaka tabela, taka strona

— W zasadzie ranking stron WWW pokrywa się w dużym stopniu z tabelą I ligi. Widać wyraźnie, że im wyższy poziom organizacyjny, tym lepsza witryna klubowa. Wyraźnie odstają od czołówki te kluby, które mają niewielu fanów lub są w niewielkich miejscowościach, jak Ząbki, Zabierzów, Stalowa Wola, ale leżących niedaleko miast z klubami grającymi na wyższym szczeblu — mówi Michał Mango z portalu Piłka24.pl.

Podkreśla jednak, że coraz więcej klubów przykłada dużą wagę do swoich witryn WWW. Traktują je jak wizytówkę klubu, albo — w przypadku najlepszych — jedno z narzędzi budowania relacji z grupami docelowymi: kibicami, mediami, sponsorami.

Co oceniali

Portal Pilka24.pl to projekt spółki Sport24.pl, podmiotu zależnego Platformy Mediowej Point Group. Powstał kilka miesięcy temu. Sport24.pl to dzisiaj największy polski portal sportowy o charakterze społecznościowym. Redaguje go prawie 200 osób — przede wszystkim kibiców-internautów. W rankingu stron WWW klubów I ligi piłki nożnej Pilka24.pl oceniała ich szatę graficzną, zawartość merytoryczną, częstość aktualizacji, multimedialność i łatwość nawigacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAF

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu