Czytasz dzięki

Jak sobie poradzić ze świąteczną gorączką

opublikowano: 06-12-2019, 11:34

Grudzień to w handlu najgorętszy miesiąc. Jak z zakupowym szałem radzą sobie sklepy, e-sklepy, galerie handlowe i listonosze?

Zgodnie z wynikami badania Deloitte Polacy na bożonarodzeniowe prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi przeznaczą w tym roku średnio 1 521 zł. Jest to o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. 36 proc. z tej kwoty, czyli około 550 zł, wydamy na prezenty, wśród których jak zwykle najpopularniejsze są kosmetyki i perfumy oraz książki i czekoladki.

Deloitte podaje, że prawie 70 proc. pieniędzy wydamy w tak zwanym kanale stacjonarny, czyli w zwykłych sklepach, marketach, galeriach handlowych i restauracjach, a resztę - w sklepach internetowych. Część z nas zakupy świąteczne będzie robić w ostatniej chwili, a inni zaczęli je już w listopadzie. A kiedy przygotowania do świąt zaczynają się w firmach, które nam to wszystko sprzedadzą?

O tym, jak wyglądają przygotowania w sklepach spożywczych - od tych za rogiem po duże hipermarkety - rozmawiałem z Markiem Lipką, dyrektorem handlowym w Carrefour Polska. O przygotowaniach galerii handlowych do zakupowego szaleństwa opowiedziała Anna Marchalek, dyrektor zarządzająca w Gemini Holding. Michał Bonarowski z Allegro opowiedział m.in. o tym, co na święta kupują użytkownicy największej w polskim internecie platformy sprzedażowej, a Rafał Markowski z Poczty Polskiej podzielił się tym, w jaki sposób z wzmożonym ruchem przedświątecznym radzi sobie państwowy operator. 

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania na www.pb.pl/dosluchania i w Twojej aplikacji podcastowej (np. na Spotify lub w Lectonie).

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane