Jak się utrzymać na drodze?

Marcin Bołtryk
opublikowano: 16-09-2010, 00:00

Nareszcie! Powiało optymizmem i choć to zaledwie lekka bryza, wielu przedsiębiorców już oddycha swobodniej. Jest zdecydowanie za wcześnie, by odtrąbić koniec kryzysu w branży transportowo-logistycznej, ale z pewnością przyszła już pora na wyciąganie wniosków.

Modeli prowadzenia działalności gospodarczej jest wiele. Przynajmniej tyle samo jest sposobów na osiągnięcie sukcesu. Właściciele firm dzielą się na ostrożnych i szczęściarzy, przezornych i ryzykantów. Dzielą się też na narzekających i tych, co potrafią się odnaleźć w każdej sytuacji.

Łatwo zrzucać winę za własne niepowodzenia na dziurawe drogi, nierozbudowywaną od dziesięcioleci sieć kolejową, czy wreszcie kłopoty z dostępem do takiej czy innej infrastruktury. Ale tak, czy inaczej, jeśli już chce się działać, to trzeba to robić w takich warunkach, jakie są. Co oczywiście nie wyklucza działań zmierzających do ich poprawy. Dlatego na tym większy podziw zasługują ci przedstawiciele branży TSL, którzy kryzys przetrwali, osiągając zyski, a czasami nawet polepszając pozycję rynkową swoich firm.

Dziś, gdy są już podstawy do ostrożnego mówienia o początku końca kryzysu, z pewnością warto posłuchać tych, co w kryzysie sobie poradzili. Jakie wyciągnęli z niego wnioski, co w swojej działalności zmienili, jak zareagowali na spowolnienie gospodarcze i w czym upatrują swoich szans.

Organizowane 16 i 17 września 2010 r. przez "Puls Biznesu" Forum Menedżerów Polskiej Logistyki "Polska Logistyka 2010" ma przynieść odpowiedzi na postawione powyżej pytania. Do poprowadzenia wystąpień zaprosiliśmy przedstawicieli globalnych sieci handlowych, aby opowiedzieli jak wydajnie optymalizować koszty w łańcuchu dostaw i przy okazji nie zbankrutować. Generał Brygady Roman Klecha, szef logistyki inspektoratu wsparcia sił zbrojnych, opowie o roli logistyki tam, gdzie zależy od niej nie sukces rynkowy, a życie ludzi i powodzenie misji wojskowej. Postara się też przedstawić dobre praktyki logistyki wojskowej nadające się do zastosowania w cywilu.

Podczas większości wystąpień i paneli dyskusyjnych uczestnicy szukać będą odpowiedzi na pytanie jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych i, co ważniejsze, jak z nich wychodzić. Dlaczego? Bo, odnosząc się do sportów motorowych, nieważne jaką prędkość masz na wejściu w zakręt, liczy się ta, z jaką z niego wychodzisz, wciąż pozostając na drodze. [MIB]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy