Jak wybierać, żeby osiągnąć dobry efekt Spytaj o ISO Z lektorem za pan brat

MBE
28-08-2009, 00:00

Szkoły oferują różne metody nauczania. Jak wybrać taką, która będzie dobrym partnerem biznesowym firmy?

Szkoły oferują różne metody nauczania. Jak wybrać taką, która będzie dobrym partnerem biznesowym firmy?

Katarzyna Ścibor, metodyk w szkole językowej Lang LTC, przekonuje, że wybór odpo-wiedniego kursu wcale nie jest taki trudny, jakby się wydawało.

— Wystarczy sobie uświadomić, jakimi cechami szkoła powinna się wyróżniać, a następnie znaleźć taką, która od wielu lat prowadzi szkolenia językowe dla firm, ma wielu klientów korporacyjnych, może przedstawić rekomendacje, bada satysfakcję firmy i każdego słuchacza, a także może się pochwalić certyfikatem stowarzyszenia językowego, np. PASE (Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych). To gwarantuje, że zajęcia dla pracowników poprowadzą w pełni przygotowani do pracy lektorzy — specjaliści w zakresie języka, dydaktyki i metodyki nauczania — podpowiada Katarzyna Ścibor.

Spytaj o ISO

Dodatkowym atutem szkoły jest certyfikat ISO. Otrzymują go placówki, które gwarantują w pełni profesjonalną współpracę biznesową i obsługę klienta.

O wysokim poziomie szkoły świadczy także bogata oferta zajęć, np. kursów typu blended learning czy pakietów usług dodatkowych — jak audyty kompetencyjne.

Z lektorem za pan brat

Eksperci podkreślają, że dobra szkoła dba o lektorów. Nie tylko wysyła ich na szkolenia, ale też stale kontroluje jakość ich pracy. Bardzo ważne, by lektor umiał znaleźć wspólny język z uczniem, czyli żeby posługiwał się słownictwem z branży, w której działa uczący się pracownik.

— Szkoła powinna na początku szkolenia przeprowadzić analizę potrzeb lingwistycznych pracownika i zapewnić ich ewentualną weryfikację w trakcie kursu — podkreśla Anna Dąbrowska, konsultant metodyczny Stowarzyszenia PASE.

Zwraca również uwagę na to, że wybierając szkołę językową dla pracowników, pracodawcy często kierują się wyłącznie ceną.

— To zaczynanie od końca i nie zawsze w dłuższej perspektywie popłaca. Wiele firm narzeka, że niska cena wiąże się z częstymi zmianami lektora lub z jego niewystarczającymi kwalifikacjami. Zdarza się, że kurs prowadzą studenci, którzy — choć z pewnością prezentują wysokie kompetencje językowe i w przyszłości będą świetnymi nauczycielami języka — nie mają odpowiedniego przygotowania merytorycznego ani wystarczającego doświadczenia, by prowadzić zajęcia dla pracowników konkretnej firmy. Dlatego zanim damy się przekonać niskiej kwocie, koniecznie wnikliwie przestudiujmy ofertę szkoły — radzi Anna Dąbrowska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MBE

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Jak wybierać, żeby osiągnąć dobry efekt Spytaj o ISO Z lektorem za pan brat